witte rijbroek creme maken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

patriciakk

witte rijbroek creme maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-12 20:38

hallo allemaal

ik wil graag een witte rijbroek creme maken,ik heb wel eens gehoord dat je dat makkelijk zelf kan doen met bij voorbeeld een theezakje???????????? geen idee hoe..
wie heeft er tips...

groetjesss

Dabo

Re: witte rijbroek creme maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 20:54

Je kunt textielverf kopen van bv dylon (bij de grotere drogisterijen)
Ik heb zelf eens een witte rijbroek donkerblauw geverfd, wat goed gelukt is. Alleen het (kunst)leren zitvlak is wat achtergebleven qua kleur, haha Maar goed te doen dus! :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 21:37

Ik had dat ook gedaan in een bad met heel veel engelse theezakjes nou zag amper verschil en na een keer wassen was het al der uit :=

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 16:38

HAR -> RUI

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:03

lovey_ou schreef:
Ik had dat ook gedaan in een bad met heel veel engelse theezakjes nou zag amper verschil en na een keer wassen was het al der uit :=

precies, met thee is gewoon vieze aanslag, zodra je die wast dan is het weer weg :j

Met dylon verf kan alleen als het 100% katoen is, maar eigenlijk alle rijbroeken hebben een deel elasthan of polyester er doorheen geweven. Als je dat gaat verfen dan pakt waarschijnlijk alleen het katoen de verf en waarschijnlijk het polyester/elasthan niet of slechts een klein beetje. Dan krijg je een visgraatmotiefje in je rijbroek, moet je maar net mooi vinden.

Ook bestaat ''creme'' kleurige verf niet, daarvoor zou je een beetje bruine verf of gele verf moeten verdunnen tot creme :Y)