We hebben weer een aankoop gedaan hoor
Tinker merrie 3 jaar.Eergister was het dan zo ver. Ik mocht mijn nieuwe paard op gaan halen. Helemaal leuk natuurlijk! Begon al dat ze de hele trailer af begon te breken.. Nu staat ze 24/7 in de wei met andere paarden ( 4 hec) om over te scharrelen met zn alle.
Nu ben ik haar in deze 2 dagen al spuug en spuug zat.
Ze is nu 3 (!!!) keer. Expres vol op mijn voet gesprongen. Zonder te schrikken oid. Als ik sta te poetsen gooit ze ineens haar voorbeen opzij om vervolgens vol boven op je voet te belanden
en gericht! Dit 2 x in nog geen 15 min gister. En vandaag gewoon wééér... Vanacht vond ze het nodig uit te breken.. Draad natuurlijk kapot is ze door het bosje ( +-800 meter) naar voren gekomen om de stal even compleet te terroriseren... Een halve ton haver helemaal leeg gevreten.. 3 hooinetten leeg gegeten, waarvan 1 stuk getrokken.. Toen dat allemaal op was is ze een kijkje bij de SILO wezen nemen die ze vervolgens OPEN gekregen heeft en daar een halve nacht onbeperkt biks heeft kunnen eten... Vanmorgen het draad weer gemaakt paard weer terug gezet.... Smiddag's.. Ja hoor... Wéér dwars door het draad heen...... Met wandelen loopt ze ook maar door te duwen... En over haar eigen benen te struikelen....Hoe krijg je in godsnaam dit over lompe gedrag uit een paard? Ik ben bekend met grondwerk dit wil ik ook gaan doen ... Maar dit is wel érg lomp...
Er staat meer dan genoeg stroom op het draad ( de opfok hengsten blijven er ook gewoon achter)

Kwestie van opvoeden. Ze zijn alleen vaak nogal slim en goed behaard waar je ze niet achter een enkel draadje kan houden, en ze geven zich niet zomaar over aan iedereen, heb respect voor hun en ze hebben respect voor jou. Niet met zo boos mogelijk worden, maar juist met kort en krachtig, consequent, optreden kan ze prima leren waar ze hun voeten laten.
maar lekker aan het werk zetten
niet meer op mn voeten gestaan haha.
. Tja het is in ieder gaval gestopt en nu doet ze het niet meer. Struikelen deed ze ook veel, trek je het niet aan ligt beetje aan de leeftijd denk ik.