meenemen paardrijvakantie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Rosie

meenemen paardrijvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 12:47

hoihoi,

ik ga binnenkort voor het eerst een paardrijvakantie in Noord Frankrijk maken van 5 dagen.
Zijn er dingen die heel handig zijn om mee te nemen?
(muv cap en rijbroek ect)

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:51

Rijbroek, cap en geschikte schoenen/laarzen in ieder geval. Eventueel kun je een zweepje meenemen als je een fijne hebt, maar het bedrijf kan daar andere richtlijnen over hebben. Goed humeur kan ook erg handig zijn :+
Veel plezier!

EllyC

Re: meenemen paardrijvakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:54

talkpoeder
pleisters
muggenspul
zonnebrand
als je laarsen en jophurs hebt, neem ze allebei mee, je voeteten aan bij langere ritten wel eens pijn doen en dan is het fijn dat je de volgende dag wat anders aan kan doen.
Bodywarmer met zakken of zadeltas (banaan) zodat je wat kleinere spulletjes mee kan nemen.

ga je met je eigen paard?

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 12:58

Nee ik ga niet met mijn eigen paard.
We gaan naar El Rancho Criollo in de Franse Ardennen.

Iemand had het ook al over die 2nd Skin pleisters (bijv die van compeet) ivm schuurplekken maar ik vraag me af of die wel zitten blijven..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 12:59

neem dan ook een seatsaver mee, zit lekker zacht, tuig is niet altijd optimaal in dat soort landen.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:25

Een paar fijne slippers/sandalen voor na het rijden :D Kunnen de voetjes lekker luchten. En ik zou zelf een mini ehbo tasje bij me willen hebben :o Die kun je zelf nog aanvullen met wat pijnstillers en eventueel een reddingsdeken. Altijd handig voor je weet maar nooit(d) gevallen ;)

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:32

Waarschijnlijk hebben ze daar poetsspullen ed? Onderweg is het heel fijn om een hoevenkrabber bij te hebben, hoe vaak ik al niet steentjes uit hoeven heb mogen peuteren onderweg...

Is het een trektocht of overnacht je steeds op dezelfde plek?
Bij een trektocht moet je vaak ook denken aan de kleding, hoeveel er in een zadeltas past ed.

Zelf heb ik eigenlijk amper last gehad van schuurplekken (en al aardig wat reisjes te paard gemaakt), maar reisgenoten wel. Vaseline is de goedkoopste en beste oplossing die ik tot nu toe ben tegengekomen daarvoor.
Belangrijk is dat je hetzelfde ondergoed meeneemt als waar je normaal mee rijdt, als dat normaal geen problemen geeft, meestal ook niet op vakantie. Niet ineens allemaal nieuw spul meenemen wat je nooit hebt uitgeprobeerd.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-12 20:18

we overnachten steeds op dezelfde plek.
Ik heb zelf al een tijdje niet meer gereden, dus die schuurplekken zullen waarschijnlijk wel komen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:22

Denk ook aan verzekeringspasje, paspoort/ID e.d. en zet de nummers van die passen in je telefoon.
Mocht er dan iets kwijt raken, dan heb je de benodigde nummers bij de hand.

Verder dan natuurlijk ook je mobiele telefoon en een oplader.

Medicatie (diarreeremmer, pijnstiller, evt. anticonceptie/voorbehoedsmiddelen, antimug, pleisters)

Zonnebrand & after sun