Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Deatasja schreef:Bedankt voor je advies, maar ik ken haar en als ze alleen is of met 1 maatje
wordt ze erg angstig en onzeker. Ze moet dus absoluut in een 'kudde' zijn
om geen onnodige risico's te nemen.
Deatasja schreef:Okee dat wil ik wel van jullie aannemen.
Het enige waar ik zelf wat bezorgd over ben is
wat als ze ergens enorm van schrikt en ik val eraf?
Krijg ik mijn paard ooit dan nog wel terug? Of schrikken
paarden niet zo snel op het strand?
Deatasja schreef:Bedankt voor je advies, maar ik ken haar en als ze alleen is of met 1 maatje
een groep kan ik je ook niet aanraden om te doen manege paarden weten maar 1 ding op t strand gas...heb een paard gekend die ging voor t eerst mee naar t strand iedereen in volle gallop en t paard snapte er helemaal niks van en is maar naar huis gegaan.
mammaslamma schreef:Deatasja schreef:Bedankt voor je advies, maar ik ken haar en als ze alleen is of met 1 maatje
Ik woon vlakbij strand en heb maar 1 tip, ga niet met een groep mee!
De manegepaarden zijn erop afgebakken om voluit te gaan , daar waar jij wrs gewoon nog in de recratiestand sta.....
Met een ander, of gewoon alleen,gewoon doen.
Ik ga altijd alleen, of het de 1e x is of niet, altijd zo gedaan, dat is veel relaxter dan met meer, je paard is toch anders dan anders op het strand, laat hij zich op jou focussen, en leer hem geen gecross aan.
Marije_jiplover schreef:Wat een onzin zeg, hoe bedoel je alle maneges over 1 kam scheren???
De manege waar ik altijd reed vroeger, daar raceten de paarden echt niet onder de ruiters weg bij het zien van het strand hoor
Polly schreef:Waar woon je in NH?
Ik ben nu 2x op het strand geweest met een vriendinnetje en de eerste keer hebben we zelfs alleen maar gestapt. Ik kan je iemand als mijn vriendinnetje aanraden, die het op jouw tempo doet met een paard die bekend is met strand en ook gewoon kan stappen op het strand.
Ik zou nadenken over het aanbod van mammaslamma, klinkt alsof ze weet waar ze over praat.
Deatasja schreef:Okee dat wil ik wel van jullie aannemen.
Het enige waar ik zelf wat bezorgd over ben is
wat als ze ergens enorm van schrikt en ik val eraf?
Krijg ik mijn paard ooit dan nog wel terug? Of schrikken
paarden niet zo snel op het strand?