Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Vjestagirl schreef:Ik ga bijna altijd alleen wandelen. Alleen buitenrijden doe ik niet, maar wandelen wel.
Wispeltuur schreef:Vjestagirl schreef:Ik ga bijna altijd alleen wandelen. Alleen buitenrijden doe ik niet, maar wandelen wel.
Mag ik vragen wat voor jou het verschil is tussen wandelen en buiterijden? Dat je de 1 wel alleen doet en de anderen niet?
Ik moet zeggen dat rijden niet van toepassing is bij mij, ik ben iets te groot voor zijn 84 cm
). Het is natuurlijk wel gezellig als je met iemand samen naar buiten kan, maar als dat niet het geval is, ga je lekker alleen. Misschien wil je vriendje wel een keer mee op de fiets. sheela schreef:Als jij een braaf paard hebt en andere mensen laat weten waar je naar toe gaat rijden en hoe lang je ongeveer denkt weg te zijn, zou ik het gerwoon doen. Uiteraard neem je een mobiele telefoon mee en je kan ook aan je zadel of hoofdstel een labeltje hangen met het staladres en telefoonnummer waar je paard thuis hoort. Mocht jij er ooit afvallen en je paard rent weg, als hij dan gevonden wordt kunnen mensen naar je stal bellen. Zorg wel dat je jouw mobiele telefoon op je lichaam hebt en niet aan een zadeltasje aan je paard hangt. Mocht je paard weg rennen dan neemt hij jouw mobieltje mee ( en hij kan er niet mee bellen). Het is natuurlijk wel gezellig als je met iemand samen naar buiten kan, maar als dat niet het geval is, ga je lekker alleen. Misschien wil je vriendje wel een keer mee op de fiets.
Dus hij vind het een zege als ik aventoe eens alleen ga. 
) gsm bij je hebben en wees voorzichtig. Hoe braaf je pony ook is, hou hem steeds goed vast en doe geen gekke dingen.
sander_lotte schreef:Als ik het goed begrijp ben jij 20 jaar en is je pony 84 centimeter groot.
Als je het mij vraagt, is het helemaal geen probleem om alleen met hem op pad te gaan hoor. Je wandelt toch alleen maar met je pony aan de hand, dus... En een pony van 84 cm hou je echt wel tegen als die even schrikt van iets.![]()
Je moet natuurlijk wel altijd een opgeladen (zeer belangrijk) gsm bij je hebben en wees voorzichtig. Hoe braaf je pony ook is, hou hem steeds goed vast en doe geen gekke dingen.
Toen ik nog mocht paardrijden, ging ik regelmatig met mijn toenmalig paard en mijn verzorgpaarden gewoon ritjes maken in het bos. Geloof het of niet, maar dat waren de leukste tijden! Helemaal alleen, jij met je paard/pony, daar kan ik echt van genieten!![]()
Als je alleen gaat, ligt je focus 100% bij je pony, daar wordt je band ook beter van.