Beginnen met wedstrijden of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 12:54

Goedemiddag bokkers!

Ik heb een vraagje.

Ik rij op het paard van mijn schoon moeder, zij is 10 jaar en een dochter van Cabochon.
Echter hebben wij allebei nog nooit wedstrijden gereden.
Ik heb alleen 2 onderlinge wedstrijden gehad maar toen was ik een jaar of 11.
Ik rij haar nu ongeveer een jaartje en zou dan áls ik al wedstrijden ga rijden volgend jaar beginnen.

United staat op een eigenaars stalletje met nog een paard en 2 pony's. Ongeveer 5 jaar geleden heeft zij wel lessen gehad in de manege. Dan werd ze ingeladen, les gereden weer uitgeladen en op stal gezet.
Zij rijdt dus nooit verder eigelijk dan haar eigen bak.

Buiten rijden heb ik nog niet met haar gedaan, omdat ze nog heel onvoorspelbaar kan zijn en ik toch nog wat meer vertrouwen wil winnen en iemand mee wil hebben natuurlijk.

Zou het mogelijk zijn om te starten met wedstrijden of zal dit heel moeilijk worden?
Ik hoor graag jullie meningen hierover.

Hieronder nog een foto van mij met United.
Afbeelding

maybe2

Re: Beginnen met wedstrijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:00

als ik jou was zou ik eerst wat oefen/onderlinge wedstrijden gaan doen met je paard,dan kun je kijken hoe je paard reageert op dingen die je tegen komt op officiele wedstrijden.ook kun je bij andere mensen in de buitenbak gaan rijden,dan kun je ook even kijken hoe ze op andere locaties reageert.
het zal zonde van je geld zijn als je direct officiele wedstrijden gaat rijden en het gaat niet zo best.
je moet je namelijk aanmelden bij een vereniging,lid worden van knhs,en je hebt iedere keer de aanmeldings kosten.en dan heb ik het nog niet over wedstrijdkleding.

M_INEKE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:01

Als je het niet probeert zul je het nooit weten en voor alles is er een eerste keer. Misschien is het wel verstandig om eerst indoor wedstrijden te starten. Ik zou dus zeggen gewoon doen als het je leuk lijkt.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 13:04

ik zou eerst beginnen met een paar keer op verpaatsing te gaan rijden, zowel de ietwat vertrouwde manege, als een oefenterrein van een lokale club en kijken hoe ze reageert en dan eventueel enkele onofficiële wedstrijden starten.

ik weet nu een paard dat op 1 bepaalde locatie niet te rijden valt, maar op wedstrijd altijd braaf is. dus het ene sluit het andere niet uit. Ik ben met mijn paard gewoon onmiddellijk gestart nadat ik 1x uitgetest heb of ze zich "makkelijk" liet rijden op verplaatsing.

Mendyh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 17:51

ik ben al lid van de KNHS en wedstrijd kleding heb ik al bij elkaar, via familie etc., dus dat heb ik al binnen, alleen nog witte bandages, maar doet hoeft niet perse toch?

ik wil haar inderdaad of een maandje of wat meenemen naar de bak van de buren een paar stallen verder en vanuit daar uit opbouwen naar de ponyclub hier enzo.

Roziee4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:54

maybe2 schreef:
als ik jou was zou ik eerst wat oefen/onderlinge wedstrijden gaan doen met je paard,dan kun je kijken hoe je paard reageert op dingen die je tegen komt op officiele wedstrijden.ook kun je bij andere mensen in de buitenbak gaan rijden,dan kun je ook even kijken hoe ze op andere locaties reageert.
het zal zonde van je geld zijn als je direct officiele wedstrijden gaat rijden en het gaat niet zo best.
je moet je namelijk aanmelden bij een vereniging,lid worden van knhs,en je hebt iedere keer de aanmeldings kosten.en dan heb ik het nog niet over wedstrijdkleding.

ben ik het mee eens ! :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:57

Ik zou gewoon lekker veel op ander terrein gaan rijden.
Bij de buren, manege, vriendin.
Rij op de manege een onderlinge wedstrijd, kijk hoe dat gaat :).

Ostra

Re: Beginnen met wedstrijden of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:00

Ik zou gewoon op wedstrijd gaan, als je instructrice zegt dat je er klaar voor bent niet twijfelen gewoon gaan. Je kunt uiteraard eerst ergens anders een keertje oefenen, zelf gooide ik mijn jonge paard eerst even los thuis longeren kan ook maar dit is alleen nodig bij drukke/ jonge paarden met een wat ouder paard dat al weg geweest is is dat waarschijnlijk niet eens nodig. Probeer het gewoon.