Wachtlijst selectie wedstrijd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Wachtlijst selectie wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 23:46

Hallo!

Intussen heb ik de reglementen doorgespit, en de KNHS gemailt.
De ervaring leert dat je op antwoord van de KNHS nog wel een tijd wachten kan, maar ik ben toch wel erg benieuwd naar het volgende:

Kan een organisatie zomaar een wachtlijst hanteren, wanneer dit een selectie wedstrijd is?
Het betreft nu een persoonlijke situatie, maar ik vraag mij af of meer mensen dit meemaken.
Ik heb mij namelijk opgegeven voor de selectie, maar die kans wordt mij nu ontzegt door de wachtlijst. Kan dit op zijn zachts gezegt niet waarderen.

Maar voordat ik boos word en ga zeuren... Mogen zij dit zomaar doen?
Is er dan geen regeling dat mensen die wel voor de selectie deelnemen, voorop gesteld worden tegenover deelnemers die niet voor de selectie mee willen doen?

Als iemand een link heeft met het antwoord zal dat ook fijn zijn. :)

ingvdh

Re: Wachtlijst selectie wedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:08

Als een wedstrijd aangeduid is als selectiewedstrijd doen alle deelnemers mee voor de selectie. Er zit echter altijd een limiet aan het aantal deelnemers van een rubriek. Als er dus heel veel inschrijvers zijn kan het dus zijn dat er met wachtlijsten gewerkt wordt. Dan is het jammer maar helaas voor de mensen die te laat waren met inschrijven.

Je kan wel heel boos worden op de organiserende vereniging, ik zou eerder boos op mezelf zijn omdat ik te laat ingeschreven heb.

paardengekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:12

Volgens mij mag er met een selectiewedstrijd geen wachtlijst zijn. Tenzij je na sluitingsdatum opgeeft.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:14

ingvdh schreef:
Als een wedstrijd aangeduid is als selectiewedstrijd doen alle deelnemers mee voor de selectie. Er zit echter altijd een limiet aan het aantal deelnemers van een rubriek. Als er dus heel veel inschrijvers zijn kan het dus zijn dat er met wachtlijsten gewerkt wordt. Dan is het jammer maar helaas voor de mensen die te laat waren met inschrijven.

Je kan wel heel boos worden op de organiserende vereniging, ik zou eerder boos op mezelf zijn omdat ik te laat ingeschreven heb.

Maar dat is niet waar....In veel gevallen (zeker buiten) doen er ook gewoon deelnemers van buiten de betreffende kring mee. Voor hen is de wedstrijd dan geen selectie. Het is nooit de bedoeling dat een kring een selectiewedstrijd organiseert met minder startplaatsen dan combinaties in de betreffende kring, dat zou absurd zijn.

Ts, bij ons is het zo dat als je voor de sluitingsdatum inschrijft, je altijd wel mag starten. Heb je echter na de sluitingsdatum ingeschreven en het zit vol, dan ben je afhankelijk van uitvallers of de goodwill van de organisatie.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 09:16

paardengekst schreef:
Volgens mij mag er met een selectiewedstrijd geen wachtlijst zijn. Tenzij je na sluitingsdatum opgeeft.

Ik dacht dat ook altijd. en volgens mij mag het ook niet

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 10:38

Heb al antwoord van de KNHS!

Je mag inderdaad niet op de wachtlijst komen als je mee wil doen aan de selectie.
Tenzij je na sluitingsdatum inschrijft, dan mag het wel.

Ingvdh, jammer dat je direct aanneemt dat er te laat ingeschreven is.

paardengekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:45

Dat is snel!
Fijn, hopelijk zetten ze je nog op de lijst

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 08:26

als je van een bepaalde kring heb je altijd voorrang op andere deelnemers die geen selectie rijden.
Dus bv jij bent lid van een rijvereniging in omgeving ehv dan mag je altijd een selectiewedstrijd rijden van kring eindhoven. Al is deze vol; deelnemers vd kring mogen nooit geweigerd worden en hebben altijd voorrang op deelnemers buiten de kring.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:35

Idd mijn ervaring is ook wat tamarant zegt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 20:05

tamaramt schreef:
als je van een bepaalde kring heb je altijd voorrang op andere deelnemers die geen selectie rijden.
Dus bv jij bent lid van een rijvereniging in omgeving ehv dan mag je altijd een selectiewedstrijd rijden van kring eindhoven. Al is deze vol; deelnemers vd kring mogen nooit geweigerd worden en hebben altijd voorrang op deelnemers buiten de kring.

Tenzij je dus te laat hebt ingeschreven

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:45

Ik heb nu exact hetzelfde met een selectie (het is er maar 1, direct kringkampioenschap!) die 30 juni is en nu al vol. Had de site van de kring goed in de gaten gehouden maar er kwam niet echt duidelijkheid over waar en wanneer, krijg ik van het weekend eindelijk mail vanuit eigen vereniging dat het de 30e is, wil ik me inschrijven kom ik op de wachtlijst.... Balen!!

paardengekst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:22

Ik zou toch contact opnemen met de Knhs remember, want volgens mij mag dat niet zo ;)

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 08:51

Ik heb de kring zelf al gemaild. Vind het een nogal ambitieus gegeven dat ze een kringkampioenschap voor paarden én pony's op 1 dag op een locatie willen organiseren waar (maar) 2 ringen beschikbaar zijn (en dan binnen losrijden). Ze hebben ook pas heel laat de beslissing voor deze locatie gemaakt zodat er op zand gereden kan worden, de 'oude' locatie staat zelfs nog gewoon op de officiële kalender op de kring-site alszijnde kringkampioenschap :=

Ben benieuwd met wat voor oplossing ze gaan komen!