welke wegen zijn comfortabeler voor het paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

welke wegen zijn comfortabeler voor het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 19:41

Wat zou er comfortabeler zijn voor het paard

1) binnenwegen, mooie wegen zonder hobbels of putten, wel minder mogelijkheid om tempo te maken en meer draaien en keren.

2) wat grotere wegen waar je iets meer kunt doorrijden (50-70), maar waar wel meer putten, slecht wegdek, en in sommige gevallen ipv asfalt van die betonplaten hebt waardoor je iedere keer een "bokbok" hoort en voelt?

als bestuurder van de wagen loopt de trailer een heel stuk fijner achter de auto in situatie 1 dan in situatie 2, echter is de trailer hier wel leeg

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 19:43

Ik denk toch optie 2. Paard moet anders continu z'n evenwicht verplaatsen.

Duhelo

Re: welke wegen zijn comfortabeler voor het paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 10:01

ook als de wegen echt bagger zijn (wat hier in belgie wel het geval is, in tegenstelling tot nederland)

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 10:09

Hangt ook van het paard af. Ik heb een merrie die in bochten altijd haar evenwicht terug moet vinden en die vind het prima als we over slecht wegdek en zelfs verkeersdrempels rijden.. Een andere merrie kan daar slechter tegen en die vind juist de bochten geen probleem....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:02

Ik zou persoonlijk optie 1 kiezen. Als jij gewoon de bochten neemt zoals ze horen met paard in de trailer dan is dat wel minder snel maar comfortabeler dan optie 2.
Die betonwegen word ik zelf al horendol van het gebonk laat staan mn paard, en dan ook nog putten en slecht wegdek, je zult maar een flinke kuil treffen dan ligt je paard op zn gat.
Het hangt inderdaad van je paard en je persoonlijke voorkeur af.