Klasse overslaan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

Klasse overslaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 17:31

Ik vroeg mij af, of het mogelijk is om bij de dressuur een klasse te mogen overslaan. Dat je bijvoorbeeld in de B bent gestart en dat de jury zegt dat je gelijk L1 mag starten. Of als je klaar bent met de B dat je gelijk door mag naar L2. Is dit mogelijk en gebeurd dit wel eens?

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:34

Dat "de jury het zegt": nee, onmogelijk. Er bestaat wel een manier van versneld promoveren.

http://www.knhs.nl/Kennisbank-cat.asp?p ... wsID=14003

Blijft de regeling voor versneld promoveren van toepassing en wat betekent dit?

De regeling van versneld promoveren blijft bestaan. Versneld promoveren houdt in dat wanneer de hoogst gemeenschappelijke klasse van ruiter en paard hoger is dan de klasse waarin je als combinatie bent opgenomen, dan mag je versneld promoveren naar een hogere klasse die op grond van de inschalingstabellen (bijlagen) is toegestaan zonder dat het minimale aantal winstpunten dat voor promotie noodzakelijk is wordt behaald.

Voorbeeld;
Als combinatie start je in de klasse B met 15 winstpunten en L met 7 winstpunten. Je paard is met een andere ruiter al een Z springen geweest met winstpunten en zelf ben je met een ander paard inmiddels M springen met 4 winstpunten. Dit betekent dat je met bovengenoemde combinatie versneld mag promoveren naar de klasse M springen omdat jullie gemeenschappelijk hoogste klasse inmiddels M-springen is geworden.

xJess

Re: Klasse overslaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 17:36

Ja ik dacht als je bijvoorbeeld een hele nette proef rijd.
Als ik het goed begrijp zou het dus alleen kunnen als je zelf al een keer gestart ben én je paard al een keer met een andere ruiter gestart is, en je onder je gezamelijke niveau bent begonnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:39

Nee, anders zou het wel heel makkelijk worden natuurlijk.
Als je echter zo goed kan rijden dat je gelijk zou mogen promoveren, zullen de winstpunten wel heel makkelijk binnenkomen.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:44

nee je kunt niet zomaar een klassen overslaan, alleen als je al 2x een hogere klasse bent gestart.
ik heb bijvoorbeeld 2x M1 gestart en rij nu met mijn paard B als hij het zo goed doet in de B en hij kan makkelijk achterwaart enzo en ik denk dat hij makkelijk L2 kan starten, kan ik dat doen.

NFkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:34

ik hoorde vandaag (maar kan het nergens vinden helaas) dat als je met twee paarden met winstpunten in de klasse M1 hebt gestart, dat je dan een ongeklasseerd paard ook gelijk in de M1 mag uitbrengen, weten jullie hier iets van?

Becky_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:36

NFkim schreef:
ik hoorde vandaag (maar kan het nergens vinden helaas) dat als je met twee paarden met winstpunten in de klasse M1 hebt gestart, dat je dan een ongeklasseerd paard ook gelijk in de M1 mag uitbrengen, weten jullie hier iets van?

Ja dat mag mits de leeftijd van het paard het toestaat dus vanaf 5 mogen ze M lopen.

NFkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:37

oke dat is top, mijn paard is 5 jaar.

maar ik ben wel in de klasse L2 gestart, nu mag ik dus evengoed zonder de 10winstpunten behaald te hebben promoveren naar het M1 of moet ik nu de L2 uitrijden

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:44

Dan mag je direct door naar het M als je wilt NFkim.

NFkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 18:47

Dankjewel, dan weet ik dat want het regelement daar kon ik het niet vinden