Open ring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Science90

Open ring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 12:18

Hoi,

Ik vroeg me eigenlijk af of het veel voorkomt dat een paard er tussen uit knijpt in een open ring. :Y) Ik heb nog nooit een buitenwedstrijd gereden met mijn eigen paard, maar ik ben dat wel van plan. Nou maak ik me zorgen, dat mijn paard niet netjes tussen die bordjes blijft lopen, maar doodleuk rechtdoor gaat. Loopt dit over het algemeen wel los, of is deze kans wel groot?

Vjestagirl

Re: Open ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:27

Als jij je paard onder controle hebt op een niveau wat verwacht wordt als je op wedstrijd gaat zal het wel meevallen. Als je je paard niet onder controle hebt is er idd n kans dat hij er vandoor gaat.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 12:29

Vjestagirl schreef:
Als jij je paard onder controle hebt op een niveau wat verwacht wordt als je op wedstrijd gaat zal het wel meevallen. Als je je paard niet onder controle hebt is er idd n kans dat hij er vandoor gaat.

Normaal gesproken heb ik in de binnen- en buitenbak een prima controle, maar ik heb geen idee hoe dit gaat als er alleen maar bordjes staan, en paardlief moet een bocht van 90 graden maken, terwijl ze ook rechtdoor kan..

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:30

Oefenen in de weide,bordje's oid uitzetten en dan oefenen dan weet je het zeker.

Dan pas weet je of je je paard wat rond kan sturen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 12:31

demo_love schreef:
Vjestagirl schreef:

Normaal gesproken heb ik in de binnen- en buitenbak een prima controle, maar ik heb geen idee hoe dit gaat als er alleen maar bordjes staan, en paardlief moet een bocht van 90 graden maken, terwijl ze ook rechtdoor kan..

dan ga je het eens oefenen met bordjes in een weiland :P

GelbrichDDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 14:14

Ik heb vorig weekend voor het eerst tussen de bordjes gereden met jonge pony, een keer er tussen uit gevlogen maar verder ging het super! :). Dacht eerst zal wel moeilijk worden met galop enzo maar viel reuze mee!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:35

Ik zie het regelmatig. Gebeurt wel vaker dat een ruiter aan het einde van de lange zijde de wending niet meer goed kan maken en dan achter de A langs gaat.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:37

Dan ben je toch ook meteen gediskwalificeert?

Mijn paard heeft op de korte zijde ook nog wel eens moeite om binnen de ring te blijven, ik moet 'm echt nog sturen dan :j Zijn record staat nu dan ook op 3 x in 1 proef het bordje A meenemen :Y)

EL4a1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:08

Als het een open ring is mag je er toch wel uit? als hij gesloten is niet..

GelbrichDDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:20

Volgens mij 1e x -2, 2e -4 en 3e gediskwalificeerd.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:23

Buiten gesloten ring is meteen gediskwalificeerd, buiten open ring inderdaad strafpunten.

Meeste paarden doen het wel, heb je ooit op een veld gereden? Grootste 'probleem' bij de B ruiters is dat ze geen aanleuning (rand) hebben, en dus wat slingerend rijden. Lang niet altijd maar als er iets gebeurd zie je dit. En ja sommige rijden buiten een bordje om so what, hij zal het toch moeten leren. Je kan niet alles thuis oefenen tot je 300 punten hebt ;).

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:18

Dat is inderdaad -2 (vergissing).

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:21

ik denk dat het best mee gaat vallen hoor ,
wij hebben een open buitenbak met hekjes dus
en mijn paard naait er binnen weleens uit maar buiten nooit

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:03

Er tussen uit peren bij mij nooit, maar ik zorg wel dat er een stuur op zit en een rem voordat ik er mee op wedstrijd ga. Maar inderdaad uitzwaaien en daardoor net óm het bordje heen ga in plaats van ervoor heb ik wel eens met jonge paarden, maarja ik krijg daar verder geen -2 voor ofzo hoor. Dat zien ze vaak wel door de vingers.
Maar ze naaien er niet zomaar uit, ik neem aan dat er meerdere ringen bij elkaar liggen dus je paard blijft meestal echt wel bij de hoop. Die jonge paarden die ik mee neem komen vaak voor het eerst op zo'n groot veld maarja die weten echt niet waar ze heen moeten lopen hoor.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:17

Je kan in de bak oefenen door veel binnenhoefslag te rijden. Dan merk je al of die naar de kant toe trekt of uitzwaait.