ooit een xtje onderuit gegleden op de hei, famke nam de benen.. niemand gewond niks aan de hand, zo weer gevonden en mee naar huis genomen.
vaak als ik buitenrij bedenkt Famke ineens, ik wil rennen, en dan gaat ze ook. heb al borsttuig aangeschaft, heb een lange tijd geen last meer gehad en kon heerlijk buiten rijden.
tot afgelopen donderdag... wat een hell......
ik ging heerlijk met famke buiten rijden en ben naar een meertje gegaan, half jaar niet in de buurt van water gekopen, maar ze liep er met een lang teugeltje als een mak lammetje in! helemaal geweldig

toen we trug gingen ging ik over een zandpad, gewoon lekker met een lang teugeltje, helemaal geweldig!
toen moest ik een weg over en een klein stukje van een rustig weggetje nemen. waar ik voor het stoplicht naar rechts moest.
maar we gingen dus niet naar rechts....
ik kom die weg op en famke begon in een keer te galoperen! ik probeerde dr met man en macht om te trekken maar had totaal geen effect op haar..
ze rende in volle galop op de stoplichten af die op rood stonden..
en tja, er kwamen auto's door de bocht...
ze was ook gewoon zo gek om door te lopen... ze rende recht tegen de zijkant van een auto aan..
ik viel eraf, famke stond op en stapte gwn weg... mensen uit de auto meteen naar mij toe en ambulance gebeld.
2 vrouwen met paarden kwamen famke tegen en hadden dr mee genomen.
met mij is er gelukkig niks ergs gebeurd, heb alleen een lichte hersenschudding, behoorlijk wat schaaf wonden en blauwe plekken, en een bloeduitstorting in me rechter oor.. :s
met famke is gelukkig ook helemaal niets, ze heeft een klein gleufje in dr lip, en ze had 2 bloedneusen gehad ( niet inwendige bloeding of iets). en het gaat nu redelijk goed met ons..
het zadel is een grote kreukel, en mijn cap is ook niet meer bepaald bruikbaar.. stel je toch eens voor dat ik geen cap op had gehad!! (nognooit zonder cap gereden hoor
)dit is al de zoveelste keer dat famke vanuit het niets ging rennen en tja, het moest een keertje fout gaan..
hoe komt het dat ze nou ineens bedenkt, ik ga rennen? en het lijkt me dat een normaal paard op zijn remmen zou gaan als er een auto voor zijn neus rijd...
wat moet ik nou met mijn paard........???
iemand tip's?