Buitenrit voor voorzichtige ruiter omgeving rotterdam

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Bianca

Buitenrit voor voorzichtige ruiter omgeving rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 17:10

Sorry als de titel niet helemaal duidelijk is... Hier gaat het om: ik wil van het weekend een buitenrit maken, liefst in de duinen. Belangrijkste is gewoon een mooie omgeving...

MAAR: ik ben soms wat voorzichtig. Ik zie snel gevaar en een heet, druk paard resulteert in combinatie met mij, met de verkeerde begeleiding, steevast in stress.. Om die reden huur ik vaak paardjes, omdat ik dan zelf, zonder begeleiding, mijn eigen tempo kan bepalen en op die manier eerst vertrouwen in een paard kan krijgen. Dit gaat altijd erg goed en dan maakt het niet eens meer uit als het paard wat drukker is, af en toe bokt etc.

Maar nu mijn vraag.. Ik huur vaak bij van Bijnen in putten, maar dat is nogal ver rijden... Weten jullie en leuke stal waar ik buitenritten kan maken zonder begeleiding, of waar de begeleiding echt rekening houdt met wat ik wil en vooral durf? En dan in omgeving Rotterdam?

Alvast bedankt!!!

_Bianca

Re: Buitenrit voor voorzichtige ruiter omgeving rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 19:51

Niemand?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 19:55

Manege Jonker in Katwijk misschien?Daar heb ik ooit wel eens een paard gehuurd maar dat was wel met begeleiding.We waren maar met zijn drieen.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 19:57

Ohhh dat klinkt wel leuk! rijd je dan ook over het strand? :o

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:00

Toen wel maar ik weet niet waar je met je paard over het strand mag,in deze tijd is bijna al het strand gesloten overdag

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 20:53

Ohja, tuurlijk :D zal ze morgen eens bellen, thnx!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 21:11

Ik vind je bericht ietwat tegenstrijdig. Je ziet snel gevaar, maar wil wel zonder begeleiding op pad. Voor mij strookt dat niet helemaal. Zou je dat misschien nog kunnen toelichten? Bedoel het verder ook niet aanvallend, maar snap het gewoon niet helemaal.

Qua maneges, je zou manege Smit in Noordwijkerhout ook kunnen bellen en vragen wat de mogelijkheden bij hen zijn. Daar kan je in ieder geval nog wel het strand op. Maar weet niet zeker of je daar privé met een begeleider op pad kan.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 21:48

Hahaha snap je vraag hoor!!! Het is meer dat ik bijvoorbeeld hard galopperen langs een fietspad gevaarlijk vind, en dat ik een paardje eerst een beetje wil aanvoelen voor ik in rengalop over het strand vlieg.. Heb helaas wat andere ervaringen, dus vandaar mijn voorzichtigheid..

Als ik een paard eenmaal ken durf ik een stuk meer, maar als ik een paard bijvoorbeeld in galop niet vertrouw, galoppeer ik zelf geen helemaal niet... En met en grote groep met begeleiding, zul je dan toch mee moeten met wat de groep wil...

Is mijn verhaal zo duidelijker?

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:27

Ja, nu snap ik je vraag beter ja.
Maarre, ben je dat ergens tegengekomen? Hard galopperen langs een fietspad? En ja, ik ken wel een beetje het vertrouwen moeten krijgen in een paardje, maar zou je dan toch alleen op pad willen zonder begeleiding?

Bij de gewone ritten bij Smit rijd je in groepen van maximaal 12. Je kan van tevoren aangeven dat je wat 'onzeker' bent (als ik het zo mag omschrijven?). Daar hebben ze hele geschikte paarden voor. Galmpjes gaan ook niet harder dan handgalop, zowel op het strand als in het bos. Vorig jaar maart mijn eerste buitenrit daar gemaakt. Vond het heel spannend, maar daarna had ik de smaak te pakken. Ze letten ook goed op de veiligheid van zowel de ruiters als de paarden en zullen niet ergens gaan galopperen als het niet verantwoord is.
Ik weet dat ze tegen een kleine meerprijs (hoeveel weet ik niet) ook met kleine groepjes op pad gaan en bijv. alleen in duin en bos.
Overigens rijden ze in het zomerseizoen alleen buiten, ook met alle lessen, op één les na. Dus de paarden zijn het naar buiten gaan ook gewend.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 22:47

Ohhh dat klinkt goed!!! Rengalop langs fietspad schijnen sommigen heek leuk te vinden?! -O- Zelfde als met een zogenaamd braaf paard het strand op en dat daar ineens blijkt dat het paard er altijd in rengalop vandoor vliegt... En na en ongeluk jaren terug met buiten rijden vind ik dat soort dingen toch wel gevaarlijk!

Ga overigens bijna nooit echt alleen, sorry als dat niet duidelijk was! Ga eigenlijk altijd met een vriendinnetje samen! Er is één paard waar ik wel heel af en toe alleen mee ga, maar dat vind ik ook niet zo gezellig!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 22:58

_Bianca schreef:
Ohhh dat klinkt goed!!! Rengalop langs fietspad schijnen sommigen heek leuk te vinden?! -O- Zelfde als met een zogenaamd braaf paard het strand op en dat daar ineens blijkt dat het paard er altijd in rengalop vandoor vliegt... En na en ongeluk jaren terug met buiten rijden vind ik dat soort dingen toch wel gevaarlijk!

Ga overigens bijna nooit echt alleen, sorry als dat niet duidelijk was! Ga eigenlijk altijd met een vriendinnetje samen! Er is één paard waar ik wel heel af en toe alleen mee ga, maar dat vind ik ook niet zo gezellig!

Wow, ik zit hier gewoon met mijn mond open van verbazing! Ik zou definitief al niet meer naar die manege gaan. Rengalop naast een fietspad.....

Kijk, eraf stuiteren kan altijd gebeuren, je bent toch met levende wezens op pad die ook hun eigen wil hebben. Maar de ritten die ik bij Smit gemaakt heb, wordt toch altijd heel erg op de veiligheid gelet. Echter, je bent ook wel een beetje afhankelijk van je mederuiters.......om een voorbeeld te noemen: gaten laten vallen. Mensen zien daar de risico's niet van in en dat kan soms problemen voor henzelf, maar ook de ruiters daarachter kunnen geven. Maar merk bij Smit dat er erg op gelet wordt.

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 23:15

Nee doe ik ook niet meer hoor!!! Maarja, ik werd net wat zelfverzekerder met buitenrit, dat hielp dus niet echt mee!!!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:20

Nee, daar kan ik helemaal inkomen.

Ga even kijken of ik kan knippen en plakken. Heb een paar dagen terug bij RITP wat filmpjes neergezet. Nu is het wel zo dat ik beide ritten achter het volgpaard zat, maar om misschien toch een kleine impressie te geven......

Edit: hier http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1627312 de link
Laatst bijgewerkt door Danseresje op 24-05-12 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 23:21

Okee leuk!!!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 08:09

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 08:47

Bicci, volgens mij heeft TS geen eigen paard.......

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 09:01

:o is dat zo? :o

dat zou jammer zijn -O-

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 10:09

Nee helaas geen eigen paard hier! :n

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 13:57

Bianca, heb je nog wat aan de filmpjes gehad?

_Bianca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-12 18:08

Leuke filmpjes, kan helaas niet meer dit weekend, maar ga daar zeker eens rijden binnenkort!!!