schuurplekken - pleister of niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dragon2

schuurplekken - pleister of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 15:37

Ik heb dinsdag met nieuwe laarzen gereden, en daardoor in/aan de zijkant van m'n knieholte 2 best pijnlijke schuurplekken opgelopen door de vouwen in mijn rijbroek.

Vanavond heb ik weer les.

Wat is nu het slimste?

Ik ga sowieso een andere rijbroek aantrekken zodat hopelijk de vouwen op een andere plek zitten/minder zijn.

Maar is het verstandig er vanavond een pleister overheen te plakken? Of levert dat nog meer pijn/schuren op? Heeft iemand hier ervaring mee?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:41

geen pleister op plakken dan droogt de wond niet. Lekker open laten.

Ik zou er voor het rijden vette creme op smeren. het ligt niet aan je rijbroek maar aan de bovenkant van je laarzen als deze inzakken dan is het probleem weg.

Nieuwe rijlaarzen inlopen en inrijden is echt een hel.
Succes.

hyppolyte

Re: schuurplekken - pleister of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:44

Als je vanavond moet rijden zou ik er juist wel even wat overheen doen, anders schuur je het alleen maar verder open, daarna kun je het weer weghalen en er iets van uierzalf op groene leem opsmeren. Of je moet andere schoenen/laarzen aantrekken.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:47

Ik zou pleisters aan de binnenkant van m'n laars plakken, op de plek waar je wrijving hebt!
En anders zeker gewoon een pleister op je been, anders wordt het alleen maar erger!

dragon2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 21:49

Nou ik had voor vanavond een mooie pleister gemaakt voor op m'n knie (die goed de bocht mee kon), andere rijbroek aan en echt geen centje pijn gehad net met rijden *\o/*

En m'n laarzen zitten nu ook al beter (2e keer dat ik ermee rijd).

Is ook de eerste keer dat ik leren rijlaarzen inloop - ik heb als kind/tiener 11 jaar gereden maar als kind kreeg ik echt geen leren rijlaarzen van m'n ouders en als tiener kon ik die niet betalen.

Nu ben ik net weer begonnen met rijden, 15 jaar later, en de neopreen laarzen die ik had zakten af. Bonus gehad op werk dus YES sinds vorig weekend m'n eerste paar leren rijlaarzen :j

Die schuurplekken zijn best wel lelijk trouwens, ligt lekker open. Maar ja, je moet er wat voor over hebben...

anji

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:44

Ik herken het probleem!
Vorige week ook een schuurplek op mijn knie gekregen.
Elke keer met rijden wel een pleister erop maar het blijft maar open gaan.

Maar fijn dat het gisteren goed ging met rijden!

_Swiffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:44

Ik had een schuurplek door het zadel van het paard waar ik op zat. Dat schuurde de hele tijd langs mijn knie, maar heb er elke dag calendulan (volgens mij schrijf je het zo?) opgedaan, soms met een pleister en nu is het bijna weg en had er de week later ook geen last meer van tijdens het rijden!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:13

Meerdere mensen hebben daar dus last van.. Ik had het ook van het zadel. Aan de binnenkant van me been bij me knie lag het helemaal open. En weet hoe pijn dat doet :+

Het beste is dat je er niets op smeert of plakt aangezien je het dan dicht houd/zacht houd. Het beste is gewoon veel laten drogen en als je gaat rijden dan wel pleister anders kan je weer overnieuw beginnen met helen :)

Fijn dat nu geen last had met rijden!

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:15

Blaren pleister erop, doe ik al jaren bij alle doorrijplekjes. Is echt ideaal.

nina82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 20:27

Ik heb wel eens inlegkruisjes :o gebruikt in m'n kniekoltes werkte erg goed