Galop in de ring

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lonniem

Galop in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 13:43

Ik heb nogal moeite om mijn paard netjes te laten galopperen in de ring.
In de bak gaat het prima, maar in een ring met alleen letters hebben we wat moeite.
Linksom gaat goed (terwijl dit normaal in een bak haar moeilijke kant is),
maar rechtsom gaat erg lastig, net alsof de ring te klein is. Hebben thuis een ring gemaakt in het weiland en daar oefenen we maar zit constant met haar buiten de ring. Als ik dan buitenteugel eraan houd+ buitenbeen dan nog zitten we buiten de ring, ze zwaait zeg maar uit.
Iemand tips om dit te oefenen.
Eigenlijk gaat alles in een ring beter op links dan op rechts (terwijl dit in een bak met omheining net anders om is. Paard is 4 dus zal een balans probleem zijn, maar heeft iemand een idee om dit te verbeteren?

Afwezig

Re: Galop in de ring

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 17:59

Veel op de binnenhoefslag galopperen als je in een gesloten bak rijdt. Dan hebben ze namelijk geen steun aan de zijkant.

En het paard sowieso op twee teugels houden.

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:14

Goed dat je al een ring uit hebt gezet in de wei. Gewoon veel oefenen, en je hoeft niet persé continu in die ring te rijden maar ga lekker in de wei rijden en niet in de bak, zodat je paard geen houvast heeft aan de kant. En ik weet niet wat je eigen niveau is, maar als je zelf al een pasje kunt wijken ga dan gewoon eens wat wijken oefenen, begin gewoon simpel, maar ga op een gegeven moment van de hoefslag naar binnen wijken, zodat hij wel van je buitenbeen af móet komen. En dan gaat het me nog niet zo zeer om de uitvoering, maar gewoon om het feit dat hij niet tegen je buitenbeen aanvalt of blijft plakken.
Maar veel oefenen doet ook wonderen, en inderdaad veel op de binnenhoefslag rijden. In de bossen rijden is ook een goede oefening, veel rechtuit

romaan78

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 16:45

linneketeut schreef:
Goed dat je al een ring uit hebt gezet in de wei. Gewoon veel oefenen, en je hoeft niet persé continu in die ring te rijden maar ga lekker in de wei rijden en niet in de bak, zodat je paard geen houvast heeft aan de kant. En ik weet niet wat je eigen niveau is, maar als je zelf al een pasje kunt wijken ga dan gewoon eens wat wijken oefenen, begin gewoon simpel, maar ga op een gegeven moment van de hoefslag naar binnen wijken, zodat hij wel van je buitenbeen af móet komen. En dan gaat het me nog niet zo zeer om de uitvoering, maar gewoon om het feit dat hij niet tegen je buitenbeen aanvalt of blijft plakken.
Maar veel oefenen doet ook wonderen, en inderdaad veel op de binnenhoefslag rijden. In de bossen rijden is ook een goede oefening, veel rechtuit

skon gezegt linneketeut

Arent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 00:45

Travers wellicht? Sprint ie ook wat makkelijker aan, waarschijnlijk. Maar komt grotendeels op hetzelfde neer. Ik ben geen fan van wijken itt schouder binnenwaarts, travers en renvers.