waar naast de fiets?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

waar naast de fiets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 13:18

Ik wil vanwege opbouwen en stuk revalideren met mijn pony gaan fietsen. Ik moet een stuk over fietspad langs de weg en dan bos in. In bos kan ik alleen over echte zandpaden of fietspad. de fietspaden zijn vrij smal en ik denk dat fietsers echt niet happy worden als ik daar ga fietsen met een paardje ernaast. Op die zandpaden kan ik niet fietsen, die zijn vrij zwaar.

Waar fietsen anderen met hun paard en wat mag nou wel of niet ernaast?

EllyC

Re: waar naast de fiets?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 13:28

Wat bedoel je met wat mag nou wel of niet ernaast?

Ik fiets regelmatig met mijn paard en ponies naar de wei. Mijn record is 3 tegelijk :), dat ging met deze 3 super maar ben er met 1 ook wel eens 1 "kwijtgeraakt" die toen maar besloot zelf naar huis te gaan.
Met jonge paarden begin ik hier in de polder, eerst met iemand achterop in stap/draf maar later afhankelijk van het paard ook galop. Paard loopt dan in de berm uiteraard.

Wettelijk mag je er volgens mij 5 tegelijk meenemen, dat stamt denk ik nog af van de tijd dat de paarden voor de ploeg stonden.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 13:52

Hij zal er wel netjes naast lopen, daar ben ik niet bang voor. Hij is 14 en superbraaf, netjes gereden en verkeersmak. Shet heb ik al vaker ernaast gehad, maar toen konden we hele stukken ernaast fietsen zonder echt op een fietspad te moeten of zwaar zandpad.

Ik woon in Ermelo en ben bang dat mensen gaan zeuren als ik over het fietspad zal gaan door het bos van ermelo en Putten. Kan het me wel voorstellen, paadjes zijn heel smal, dus als je erlangs moet is dat lastig. En als ANDEREN mest achterlaten worden wij erop aangekeken, waar ik wel wilde stoppen en opruimen ( berm/bosjes in )

De weg voor stal is net een snelweg volgens sommige automobilisten, dus niet geschikt en daarna kom je ook nergens waar je ven flink stukje kan fietsen. Moet dus wel bos in eigenlijk.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 22:52

Ik fiets meestal niet door het bos, maar langs de weg en dan pak ik wel het fietspad, omdat dat veiliger is dan op de 80 km weg langs de auto's.
En het rondje bos dat ik wel eens rijd, neem ik of het verharde zandpad dat ook de menroute is, of de asfaltweg die door het bos loopt.

Op van die smalle fietspaden in het bos zou ik niet met je paard aan de fiets gaan rijden, daar hinder je inderdaad het overige fietsverkeer veel te veel.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 10:39

Ja, snap ik, maar moet het er wel zijn. Kan alleen in bos over hele brede en zware zandpaden of smalle fietspad. Dan belemmer je echt fietsers. Langs de weg kan maar heel beperkt als ik het veilig wil houden.

Vraag me trouwens ook af of jullie fietsen hebben met handrem of terugtrap rem?