Geraakt niet uit haar wintervacht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caaatje

Geraakt niet uit haar wintervacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 18:18

Mijn New Forest is altijd best laat met haar wintervacht, maar dit jaar is ze echt wel héél laat, mijn andere paardjes zijn al druk aan het verharen en bij haar komt er amper wat af en staan de haren nog zeer vast. Ook de lange wintervacht staat er nog deels op en haar donsvacht komt niet los. Ik begin me zorgen te maken omdat ze nu toch haren hoort te verliezen en dat doet ze amper tot niet. Ze krijgt binnenkort opnieuw haar wormenkuur maar heeft iemand anders hier misschien ook last van? Ze staat 24/7 in de weide met schuilstal en heeft altijd beschikking tot hooi. De dierenarts komt binnenkort langs om mijn andere twee paardjes te chippen en ze na te kijken dus dan wordt zij ook nagekeken maar misschien hebben jullie hier ervaring mee?

tamary

Re: Geraakt niet uit haar wintervacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:25

Wormenkuur inderdaad, lijnzaad(olie), vitaminespuit en ook paar keer goed aan het werk zetten (flink zweten) kan helpen. Hoe oud is de pony trouwens en krijgt ze meer dan alleen hooi en water?

ZivaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:43

Gewoon heeel veel poetsen! Wij hebben vorig jaar een verwaarloosde pony op stal gekregen en hij wilde ook niet uit zn wintervacht komen.. Toen hebben mn zusjes hem elke dag ong. een half uur gepoetst! maar lijnzaad en dat soort dingen helpt ook erbij ;)

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 21:02

Hip Hop wordt 9 dit jaar en ze krijgt niks anders, in de winter speld/nog iets maar ik ben het glad vergeten (iets om in water te doen anders is het giftig)

@ rixt1996 ze wordt soms een uur gepoetst met daarna nog een massage iedere keer al ik daar ben, er komt altijd maar een heel heel heel heel klein beetje haar af. Ze is ook niet verwaarloosd, die pony had waarschijnlijk gewoon eens wat lekker eten, schone stal, etc. nodig, zij heeft alles wat ze nodig heeft?

Ik ga lijnzaad zeker is proberen en ik zie hier net toevallig staan dat knoflook poeder ook helpt. En dat in het zweet werken moest ik sowieso eens doen om haar spieren nog eens te gebruiken, maar moet ik haar dan de dag erna poetsen, haar drogen en dan poetsen of is dat echt alleen om het te bevorderen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 21:17

Knoflook is in grote hoeveelheden giftig en af te raden.
Gras en hooi bevatten niet genoeg van alle mineralen die een paard nodig heeft, het kan best dat een tekort de oorzaak is. Een gezond paard hoort nl al te beginnen als de dagen langer worden (jan/feb).

Caaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 18:58

Dan snap ik niet dat die twee anderen dat niet hebben, ze krijgen exact hetzelfde.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:14

Je hebt van PAVO summerfitkoeken. Zit alles in wat ze nodig hebben naast ruwvoer.
Verder is het inderdaad slim om de DA te laten kijken.