_Dune_ schreef:Oude Bosschebaan heb je bijna nergens de mogelijkheid om gelijk op een rustig bospad te komen. Er is wel een rustige parkeerplek, maar daar kom je gelijk op de duinen uit. Op andere plekken zul je langs de weg moeten parkeren, lijkt me ook niet zo handig met een combinatie, de weg is daar namelijk ontzettend smal, als 2 auto's willen passeren, moet je al de berm in.
Je zou bij manege van Loon kunnen parkeren. Als je buiten de vakanties en het weekend gaat, dan is het daar wel rustig en kun je ook gelijk het bos in. Anders zou je nog bij Plantloon kunnen parkeren, daar ga je ook de bossen in en de parkeerplaats is zeer rustig.
Andere optie is om vanuit Loon op Zand centrum naar het bos te rijden, een klein stukje het bos in, daar parkeren (doen ze wel vaker) en dan zit je ook gelijk op het ruiterpad.
Verder zou je in de buurt van de Distelberg kunnen parkeren, daar heb je een heel lang, breed en stevig bospad. Genoeg ruimte voor een trailer en daar is het ook erg rustig.
Bij ons op stal zou eventueel ook kunnen, dat is 200 meter van het bos.
Alle plekken bij café's vallen af. Daarnaast heb je dus niet zo veel parkeerplaatsen, wat het wel een beetje lastig maakt.
Mocht je meer info nodig hebben, of een braaf paard mee, dan hoor ik het wel van je.
In de buurt van de Distelberg ben ik geweest (met een ander paard), net voorbij wat voorheen de Jordan Stables was. Bij de aspergevelden zeg maar.
Op zich een superstartpunt, maar met dit paard ongeschikt omdat hij daar wellicht teveel ruimte krijgt.
Dit paard is nu op 7 jarige leeftijd bij zijn 5e eigenaar (moi
)waarvan 1 de fokker is en de andere 3 de handdoek in de ring gegooid hebben. Het is een aparte jongen en zijn voornaamste probleem is dat hij gaat rennen wanneer het hem uitkomt. Inmiddels heb ik zijn hele verleden achterhaald en denk aardig te weten waar de problemen beginnen.
Tot op heden heb ik zelf geen enkel probleem met hem, sterker, we hebben een hele goede klik. Ik wil echter alles héél stapsgewijs uitbouwen. Ik wil voorkomen dat we in situaties raken die mij noodzaken om impopulaire maatregelen te nemen. Stapje voor stapje steeds wat meer en verder is dus het devies. Wijdsheid en drukte is dus een ding dat we nu niet kunnen gebruiken, omdat die hem wellicht triggeren.
Ook een ander paard erbij is niet echt een goed plan, omdat hij schijt heeft aan andere paarden. Ik heb zelf ook een brave merrie (zijn weidevriendinnetje) waarmee iemand zou meekunnen, maar ik denk dat dat eerder als een stoorzender fungeert dan als een relaxfactor. Meneer is namelijk helemaal nérgens bang voor, maar vaart graag zijn eigen koers. Het is gewoon een heel apart en sterk paard, waarvan ik in 45 jaar paarden er maar weinig zo meegemaakt heb.
Maar wellicht als ik bij de "Jordan Stables' wat verder doorrijdt dat dat meer soulaas biedt? Ga in het weekend wel even voor een kaartje van de ruiterroutes naar één van de uitspanningen (Roestelberg enz). Bij het Drunens ruiterhuis hadden ze dat helaas niet.
Eens kijken waar we het bos het best onveilig kunnen maken
.