Ik heb andere topics doorgelezen, maar daar wordt gevraagd om zonder oren en neusflappen ed
Help, er wordt zoooveel aangeboden. ( was aan het kijken bij agradi ivm geen verzendkosten) ik heb normaal altijd een zwart vliegenmasker gehad met oren van vrij stug materiaal. De oren gingen alleen vrij snel loszitten bij de naad, en aangezien er telkens vliegjes in de oren zitten wil ik deze wel graag eraan hebben http://oudcdn.agradi.nl/media/products/ ... 032680.jpg
Wat voor maskers zijn nu fijn. Ik zie witte of zwarte, wit is koeler dan zwrat, maar qua zicht maakt het niks uit? je hebt stug materiaal, en soort stof, scheurt het stof niet snel? wat is fijner. Vorig jaar ging 1 paard erg tranen omdat het masker bv na het rollen tegen ogen aankwam
tevens heb ik ook een shetje x welsh erbij lopen, bestaan ook maskers in die kleine maten?
Ik heb er een van Sectolin, een lichtbruine. De gaasinzet voor de ogen is van stevig en stug zwart gaas, de rest is zacht. Met oren overigens. Het is tot nu toe het enige masker dat zonder verbouwing op de naaimachine netjes zit om het hoofd van de tinker van mijn moeder. Dit masker gaat nu het 2e seizoen in, het is vorig jaar helemaal heel gebleven.
Voor de rest heb ik maskers zonder oren, simpel zwart stevig gaas met een bontrandje, beetje standaard masker eigenlijk, vliegjes in de oren hebben ze wel maar ze hebben er geen last van, er zit genoeg haar in om die beesten een beetje buiten te houden.
En kleine maten hebben ze wel van bijv supermask (paardendrogist) maar die zijn wel een pak duurder.
Lynn_Nikita
Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-12 13:04
Ik heb 1 gevonden die ook in shet maat te vinden is en grotere maten. 1 van de paarden heeft echt last van vliegjes/ muggen in oren, ze bloed ook regelmatig door de wondjes die ze van die rotbeesten krijgt deze http://r.twenga.nl/g3.php?pg=VDs5MDYxNT ... VlODA0NmVh
Kiek ik denk dat die niet zo warm is, of net zo warm als menig ander wat je op zou doen. Qua prijs valt het mee dus uit proberen kun je altijd, zijn ze fijn bestel je er nog wat zodat je op voorraad hebt liggen.
Sabbientje
Geplaatst: 22-05-12 13:28
Ik heb zelf deze:
Vind het een fijn masker. Mijn paard houd er niet van als haar zicht belemmerd word. En deze is goed doorzichtig zeg maar.
Heb er bijna 3 seizoenen mee gedaan. (derde seizoen haalde ik net niet uit, want we hadden een paard dat vliegenmaskers afdeed.... en vervolgens had er een koe op gekauwd)
Ik ga mee met bovenstaande reactie die heb ik ook! Alleen dan zonder neus gedeelte erg tevreden over!
xJess
Geplaatst: 25-05-12 15:58
ik heb van bucas, die is ook heel fijn, niet warm en hij krijgt er ook geen schuurplekken van. Als ik met dat ding kom aanzetten doet hij z'n hoofd al naar beneden van kom maar.
Ik ben inmiddels voorzien, voor de shet heb ik 1 zonder oren en pony maat die gelukkig net pastte, voor de andere 2 met oren en neusflap. Aangezien 1 van de 2 niet tegen die flap kan (blijft briezen en langs benen wrijven om hem af te krijgen) heb ik hier de flap eraf geknipt. zwart materiaal, merk is onbekend, geen bekend merk, 12,95, zachter stof voorvormd zodat het niet in de ogen komt
Ik heb voor mijn paard twee jaar de fly mask van Amigo gehad . Maar vond die erg stug , hij had dan ook regelmatig schuurwondjes onder de kaak .
Nu heb ik pas van Bucas het Buzz off masker gekocht en het materiaal is veel soepeler . Passen doet hij mijn paard goed , ben benieuwd naar het dagelijkse gebruik .
de rambo! (dat mega grote gevaarte) houd beslist veel ruimte om de ogen en krijgen ze geen schuurplekken van
Tooske
Geplaatst: 05-06-12 22:23
deedee19 schreef:
Ik zweer bij die van Bucas
Ik heb daar een hele slechte ervaring mee als het toevallig gaat regenen. Een paard bij ons op stal had er zo eentje op en die stof gaat dan plakken aan de ogen paard helemaal in paniek door de draad zag niks meer. Dus voor mij nooit geen Bucas meer.