Wat kost het om te beginnen met wedstrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tumvum

Wat kost het om te beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 20:00

Het lijkt me echt heel leuk om wedstrijden te rijden en we hebben ook een eigen trailer dus vervoer is geen probleem. Maar ik vroeg me nou af wat alles in totaal kost, het lid worden van de KNHS, vereniging, startpas, wedstrijdgeld etc. Ik ben hier helemaal nieuw in en ben erg benieuwd. :j Wedstrijden worden dan gereden met een paard, geen pony.

zilverkenny

Re: Wat kost het om te beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:15

Bij een vereniging lid worden kost tussen de 30-40 euro meestal. Daarnaast moet je een startpas aanvragen bij de knhs, dit kost 75 euro per jaar. Ik moest ook lid worden van paard en sport (30 euro). Je moet ook nog wedstrijdkleding hebben, en elke wedstrijd zelf kost ook geld. Meestal rond de 10 euro per proef.
Dat is dus bij elkaar een hoop geld, maar wel de moeite waard vind ik :).

Sim

Re: Wat kost het om te beginnen met wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:28

Vergeet de bijkomende kosten zoals diesel/benzine niet, drankje/hapje op de wedstrijd.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:30

mijn eerste rekening van de club was (incl KNHS kosten) 200 euro.. dit was wel maar voor een halve startkaart, dus vanaf oktober. mag je dus nog wat 10tjes bij op tellen.
Paard was gelukkig al aangemeld bij KNHS en ik had ook al een persoons nr. dit scheelde ook al.

daar komt inschrijfgeld e.d. nog overheen. ( per cc ben ik gemiddeld 16-18 euro kwijt) en idd wedstrijd kleding, benzine etc etc