kan ik het wagen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mirashiba

kan ik het wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-12 16:33

hoi,

ik rijd nu iets langer dan een jaar op een (verzorg)paard waar ik zo vaak mogelijk kom, het is een lastig paard als je niet weet hoe je dr aan moet pakken, maar ik ken haar nu door en door, al zeg ik het zelf. nu overwegen we om met dr op vakantie te gaan, maar ze is niet gewend om bij andere paarden te zijn, ze staat namelijk al heel dr leven bij haar dochter en broer in de wei en ziet zo af en toe wel andere, maar daar heeft ze verder nooit contact mee en ik weet dus ook niet hoe ze daarop zou reageren. ik weet nu dus niet of ik het kan wagen om met haar op vakantie te gaan, het zou heel erg zonde zijn als het niks wordt en het dus de vakantie verpest..

dus wanneer weet je of je het kan proberen? tips op voorbereiden etc.?

antje_vip

Re: kan ik het wagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 16:40

Ga anders een keer met haar naar een manege ofzo, dan kun je zien hoe ze reageert op andere paarden.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 07:29

sluit je een keer aan bij een dagtocht, of ga eens bij een manege rijden met haar.

dikkiebal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 00:11

Sluit mij aan bij bovenstaande suggesties, vraag mij af wat de eigenaar hiervan vindt. Weet die niet meer over het gedrag van het paard in vreemde omgeving.
Denk er ook aan het trailerladen te oefenen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 00:18

Bedoel je op de wei met andere paarden of een rit met andere paarden erbij?

Rijden met anderen is makkelijk uit te proberen en ik zou voor een vakantie echt mijn dier niet zomaar in een andere kudde gooien voor korte tijd. Even apart zetten, draadje ertussen bijvoorbeeld.

Mirashiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-12 07:28

Ik bedoel het rijden ja, mijn paard staat dan inderdaad wel alleen. Haha, anders wordt t een zooitje ben ik bang.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:59

Dan met dit zonnige weer vriendinnen optrommelen en lekker buitenritten gaan maken ;)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-12 08:26

je kunt je paard toch apart zetten (eigen perceel) met een draad tussen de andere paarden.
Ik zou het risico van kreupelheid niet willen lopen