Doordat ik fanatiek ben gaan hardlopen zijn mijn kuiten wat gespierder en dus ook voller geworden. Goed voor de conditie, maar wanneer je aan het kijken bent naar een leuke leren rijlaars is het toch niet heel prettig
De meeste Wijde versies van laarzen gaan maar t/m een kuitmaat 41 bij een voetmaat van 39. Die kuitmaat is overigens gebaseerd op mijn kuitomtrek op het breedste punt met mn rijbroek aan.Aangezien ik geen enorm budget heb en dus liever niet aan maatwerk wil dacht ik: ik vraag de bokkers eens om raad en wellicht zijn er wel bepaalde merken die stiekem net iets groter vallen of die dmv elastiek nog net een beetje kunnen smokkelen.
Waar ben ik naar op zoek:
- leren rijlaarzen
- bruin (richting choco, niet te licht)
- voetmaat 39/kuit 42, schacht hoogte weet ik niet zeker maar ik ben 1,72 dus zal vrij gemiddeld zijn
- rits achter
- veter voor is ook een pre
- max budget: 150-180 euro
Ik heb begrepen dat het soms mogelijk is dat een schoenmaker een stukje elastiek bijzet in de laars. Is dat ook nog mooi/praktisch als er al een rits achterop zit?
alleen ook boven je budget.
Die heb ik nu ruim twee jaar intensief in gebruik en ik ben er erg tevreden over. Ik heb zelf schoenmaat 39 en kuitmaat 41/42 en ben 1.73m lang.
en dan is de kuitmaat precies goed! Voor het dressuur-mooie zijn ze mij íets te kort maar ik vind dat zelf niet hinderlijk. Rits aan de achterkant, leren laarzen, leverbaar in donker/chocobruin, met veters en 110 euro (als je de aanbiedingen van Divoza in de gaten houdt zelfs nog goedkoper