Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ik heb echt het idee dat praten bij hem geen zin heeft. Hij blijft op hetzelfde tempo lopen... miss morgen toch maar eens proberen met zingen 
ktink schreef:Misschien kun je er dan toch beter naast blijven lopen...
Het is niet bevordelijk voor de peesblessure dat je paard op zij springt/ zich overloopt oid.
Dan ben je weer terug bij af..
Dan is ernaast stappen echt beter als erop...
flicka schreef:Je zou ook nog een hoofdstel met oogkleppen op kunnen doen, een menhoofdstel dus.
Dan ziet hij geen tuinkabouters van de zijkant en je werkt wel aan zijn blessure.
Verder moet je zelf ontspannen door je buik ademen en recht vooruit kijken. Benen rustig aansluiten.
Als je vindt dat hij met je wegloopt kun je gaan stilstaan, paar passen achteruit en weer rustig voorwaarts. Of draaien, 10 stappen terug, draaien en weer rustig voorwaarts. En praten met lage stem. Succes.
larissa288 schreef:ik rij nu zelf ook een tinker zonder zadel. als ik vind dat hij te hard gaat. of gespannen is . ga ik zingen. bij olifantje in het bos, klint heel kinderachtig,. maar het helpt echt.., je paard herkent je stem en word er rustig van.
echt ontspannen. een paard is een spiegel. als je snapt wat ik bedoel.
en laat hem maar lopen, net zo lang zingen tot hij langszamer gaat lopen.
of lekker tegen praten. het is vertrouwd voor hem