Dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CelineG

Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-12 09:44

Binnenkort als ik m'n eigen paard ga hebben, wil ik graag aan dressuur wedstrijden meedoen.
Op wat moet ik zeker heel goed letten om punten te scoren?
En hoe bereid je jou paard voor op een dressuur wedstrijd?

Burtzle

Re: Dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 10:27

Heb geen eigen paard, maar ik rij wel wedstrijden!
Gewoon op tijd er zijn, niet stressen, en gewoon rustig aan doen!
Denken dat het gewoon een normale privé les is, okay, dat is nog best moeilijk om te denken! Ik voel me aangesproken :P

elisa_beth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 13:13

zorg dat je zeker er tijdig bent en inrijdt, verder goed tot op de letter rijden, duidelijke cirkellijnen rijden, je paard onder controle hebben en sommige juryleden vinden een glimlach op het gezicht ook wel leuk :D
veel succes

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:03

Inderdaad je figuren netjes rijden, dan heb je een groot deel van je punten al binnen. Zorg dat je zelf netjes zit, en dat je paard er goed verzorgt uit ziet. Ga ook niet té lang inrijden, dat je paard al helemaal kapot is onder je proef. En verder gewoon lekker genieten. :D

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-12 17:06

Netjes aankleden, pony netjes maken, tijdig daar zijn en beginnen inrijden, je proef vanbuiten kennen ook al wordt ze voorgelezen, met een beetje wind hoor je bijna niets van wat de lezer zegt.

En vooral NIET stressen!

CelineG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-12 10:07

Hoelang rijden jullie in? En niet stressen... wel, dat zal ik toch eens moeten leren!
Wassen jullie je paard een dag voor zo'n wedstrijd?

Lauranne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:09

dit is wat ik doe de dag ervoor:
- niet meer trainen :p eventueel wandelingetje kan wel
- thuis zak maken met eten en drinken, proef, fototoestel, ...
- kostuumzak maken: wedstrijdjas, witte handschoenen, haarnetje, ...
- kleren klaarleggen voor de volgende dag want das is altijd enorm vroeg opstaan :p
- laarzen kuisen
- paard poetsen
- benen wassen
- staart en manen knippen/trekken, ontwarren, invlechten
- hoeven proper maken en invetten
- hoofdstel kuisen
- camion inladen (hou er een lijstje bij zodat ik niets vergeet)
- ...

de dag zelf begin ik me op tijd rustig klaar te maken en ik rij een halfuur in :)

hopelijk helpt dit, als je vragen hebt pb je maar :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 14:13

Zorgen dat je thuis het paard goed kan rijden, dus B proef klaar en winst punt waardig.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 10:31

Wat ik ook altijd doe ik m'n paard al thuis opzadelen, en hem met zadel in de trailer zetten. Dat scheelt ook een hoop stress, en zeker als je dan nerveus bent. Dan kan je het hoofdstel gewoon in de trailer indoen en komt je paard kant en klaar uit de trailer. :)

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:51

inrijden varieert. Met dit weer minder lang dan wanneer het comfortabel is om te rijden. Wassen ligt aan de tijd waarop ik moet rijden. moet ik vroeg weg was en vlecht ik de avond ervoor. (heb een wit paard dus ben de volgende ochtend ook nog ruim op tijd op stal om eventueel nog delen te wassen)
dag ervoor al het tuig/laarzen e.d schoonmaken en poetsen. Eventueel spullen klaarleggen die mee moeten. Thuis spullen klaar leggen die mee moeten. vergeet het paspoort van je paard en startpas niet!!
eventueel op ijzers, de gaten schoonmaken een dag van te voren of de dag zelf en vette watten erin doen zodat je op wedstrijd alleen je proppen erin hoeft te draaien.