Paard is enorm druk op buitenrit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RomySjaan

Paard is enorm druk op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 21:57

Hoi allemaal!

Ik heb een probleempje. Mijn paard wordt heeeeel druk en snel op buitenrit. Zolang ik blijf stappen gaat alles goed, maar draven en galopperen zijn bijna een gevecht als ik haar terug moet nemen. Ik heb de hele tijd een paard aan mijn armen hangen en ik zou ook een keer graag ontspannen op een buitenritje draven of galopperen. Het is niet dat ze op hol slaat, maar als je zegmaar aandraaft en je laat haar haar gang gaan dan gaat ze steeds harder draven tot ze zich verstapt of struikelt en dan 'valt' ze in galop. Dan gaat ze ook harder en harder.

Ik hoop dat jullie tips of advies hebben???

Groetjes Romy

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:15

Mijn Fjord had dat ook toen ik hem net had.
Ik moest continu de teugels kort houden omdat ie anders gegarandeerd weg was.
Dit heb ik op kunnen lossen door een tijd lang alleen maar te stappen.
En dit heb ik heel langzaam uitgebouwd en ging pas een stapje verder als ik met losse teugel de volledige controle had.
Nu kan ik alle 3 de gangen met een los teugeltje rijden.
Het heeft even werk gekost, maar ik pluk er nu wel de vruchten van.

RomySjaan

Re: Paard is enorm druk op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-12 23:37

Ah dat is fijn! Dat ga ik ook proberen. Dankjewel!

EJMx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 23:48

Ik heb een paard wat van zichzelf nogal druk en stuiterig kan zijn. Hier heb ik in het begin heel erg aan moeten wennen. Buiten wil ze inderdaad ook nog eens hard gaan draven en ik kan het onder controle houden door telkens wanneer ze te hard gaat kleine ophouding geven totdat ze in tempo zakt, dit zou je dan wel consequent moeten doen. Dit geldt ook voor de galop. Dit helpt mij goed! Ik zou er sowieso voor zorgen dat ze inderdaad de kans niet krijgt om te 'struikelen' en in de galop te vallen, dan beslist zij het tempo namelijk. Ik hoop dat je er wat aan hebt :)

Killed

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 18:40

wat je idd kan doen zals hierboven al gezegt is de eerste keren enkel stappen of wat ik in het begin deed met mn paard: voor de buitenrit eerst goed in de piste rijden zodat ie al wat energie kwijt is :)

succes