ruiterpaden met natuurlijke hindernissen omg. Utrecht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

ruiterpaden met natuurlijke hindernissen omg. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 21:57

ik heb de zoekfunctie gebruikt maar daar zat weinig bruikbaars tussen, als ik iets over het hoofd gezien heb, excuses!

Een stalgenote en ik zijn begonnen met cross trainingen, en willen zelf graag oefenen op conditie met af en toe een sprongetje. We staan met onze paarden in Houten, hier is weinig buiten te rijden, dus willen we met de trailer op pad. We zoeken een bos of hei waar we fijn kunnen rijden met af en toe een flink stuk galop. Nou hoorde ik van een bokker dat er in Leusden ergens goed te rijden is en daar ook een aantal boomstammen liggen om over heen te springen. Zijn er mensen die hier wel eens geweest zijn, en ook advies hebben wbt. parkeren en een route om te rijden? en in Soest kan je ook prachtig buiten rijden, zijn daar ook wat natuurlijke hindernissen te vinden? ook andere plaatsen in Utrecht zijn natuurlijk welkom, zolang het niet langer dan een uur rijden is met de trailer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:34

Waarom kom je niet gewoon op een echt crossterrein rijden? Weet je iig dat het verantwoord is bijvoorbeeld hier: http://www.hcdeschalm.nl. Qua kosten prima te doen. In Lunteren is ook een terrein waar dit kan alleen geen idee wie je daarvoor moet benaderen. Als je perse het bos in wil, volgens mij bij Scherpenzeel is ook een terrein met wat natuurlijke hindernissen alleen geen idee waar het precies ligt of wat voor hindernissen het zijn. Er is ooit wel een topic over geweest op bokt dus als je de zoekfunctie gebruikt vindt je het vast.

Tammy_

Re: ruiterpaden met natuurlijke hindernissen omg. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 23:04

we hebben over een paar weken weer een crosstraining op het terrein van de zuidplasruiters maar dat terrein is niet zo heel groot. We willen graag ook kilometers maken om conditie te trainen.
In renswoude hebben ze wel een veel groter terrein geloof ik, we zouden daar ook een keer heen kunnen gaan voor een training :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 06:44

In Renswoude kun je goed kilometers maken al was het alleen maar omdat je als je een paar keer de baan rond gaat zo een paar km gereden hebt (1 rondje is 1 km) prima dus voor conditietraining.

En als het vooral om kilometers gaat en niet zozeer om het springen kun je bijvoorbeeld op de Ginkelse hei bij Ede gaan rijden, mooie brede paden waar je ook galoptraining kan doen.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 07:55

Bij landgoed den Treek (leusden zuid) kwamen we verschillende (stevige) boomstammen tegen aan de zijkant van het ruiterpad. De manege Treekhoeve heeft een heel mooi parcours op eigen terrein liggen. Zij organiseren ook jaarlijks wedstrijd in het voorjaar met dressuur/springen/cros naar ik begrepen heb.
http://www.dentreekhenschoten.nl/default.php?page=46

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:27

Als je in den Treek wilt gaan rijden heb je alleen volgens mij wel een penning nodig?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:30

dat klopt 10 euro per dag of 30 euro week
vonden het best wel duur voor we gingen maar de kwaliteit van de paden zijn het meer dan waard.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:32

Vind ik vrij aan de prijs eerlijk gezegd. Voor dat geld kun je ook een hele dag bij de Schalm rijden als je op eigen houtje gaat, of gratis op de hij bij Ede.

eelkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 21:04

Morgen rondje in de Treek rijden aan de kant van Austerlitz zal is uitkijken naar natuurlijke hindernissen want die zoek ik ook hier in de buurt. Ligt wel wat in ons bos.. Het Grote Bos van de cross die door Manege Den Toom elk jaar word gereden maar meeste halen ze weg dus paar op en af sprongen en paar stammetjes maar dan moet je wel goed zoeken.

eelkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 14:32

Geen hindernissen gezien wel heerlijk lange paden waar je goede galop training kan doen ;)! Wij hebben igg een heerlijke rit gemaakt!