vakantiemanege Leersumse veld

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellenha

vakantiemanege Leersumse veld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 15:41

Wie is er wel eens in de manege Leersumse veld in Leersum geweest?
Het is ook startpunt van Enjoy the ride geweest op 13 mei jl. als ik het goed begrepen heb. Dus wellicht dat die deelnemers ook iets hebben gezien van ... hoe de stallen eruit zien (buitenstallen of binnen, grootte) hoe de weiden eruit zien qua gras, afrastering etc. Verzorging van het geheel, poets- en spuitplaats b.v. De website laat eigenlijk nauwelijks iets zien. Soms is dat een slecht teken.
We willen op een wat langere vakantie met twee grotere paarden en willen graag een schone en veilige omgeving voor hen. De omgeving is al helemaal in orde gezien het feit dat er een ETR kan worden georganiseerd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:26

ellenha schreef:
Wie is er wel eens in de manege Leersumse veld in Leersum geweest?
Het is ook startpunt van Enjoy the ride geweest op 13 mei jl. als ik het goed begrepen heb. Dus wellicht dat die deelnemers ook iets hebben gezien van ... hoe de stallen eruit zien (buitenstallen of binnen, grootte) hoe de weiden eruit zien qua gras, afrastering etc. Verzorging van het geheel, poets- en spuitplaats b.v. De website laat eigenlijk nauwelijks iets zien. Soms is dat een slecht teken.
We willen op een wat langere vakantie met twee grotere paarden en willen graag een schone en veilige omgeving voor hen. De omgeving is al helemaal in orde gezien het feit dat er een ETR kan worden georganiseerd.

Buitenstallen en binnenstallen. Niet nagemeten, maar ik schat 3,5 - 4 mtr vierkant (min of meer :D ) Niet alle stallen zijn even groot, daar kun je dus even op letten.
Weides zijn fatsoenlijk, al staat er niet de wereld aan gras op, ze zijn ook niet kaal en de weilanden hebben behoorlijke afmetingen; daar kun je rustig 15 vreemde paarden injagen zonder dat ze elkaar in de weg lopen.

Of een ETR een garantie op een mooie omgeving is, is jouw uitspraak; daar heb ik andere ideeen over.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:36

Vindt je het daar niet mooi dan ikke? De stallen etc geen ervaring mee omgeving wel ik vind het prachtig rijden daar en je kan alle kanten op op de Heuvelrug. Enne, als je het daar zat bent heb je ze ook zo op de trailer gezet en ben je binnen no time op de Veluwe.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 23:03

SusanH schreef:
Vindt je het daar niet mooi dan ikke? De stallen etc geen ervaring mee omgeving wel ik vind het prachtig rijden daar en je kan alle kanten op op de Heuvelrug. Enne, als je het daar zat bent heb je ze ook zo op de trailer gezet en ben je binnen no time op de Veluwe.

Jawel, het is daar best mooi rijden, maar ik ken diverse ETR-routes waar ik de trailer echt niet voor aan de auto knoop, zonde van de tijd!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:31

Kan ik me voorstellen. Heb ik ook hoor maar wij zijn hier dan ook wel erg verwend met de Utrechtse Heuvelrug en de Veluwe zo dichtbij. Wij moeten altijd eerst kiezen waar we buiten willen gaan rijden en dan nog kun je alle kanten op :=

De camping bij het Leersumse veld is trouwens erg gezellig, heb er vorig jaar een paar weken de caravan gehad en de weekenden doorgebracht. Wij haalden gewoon ons paard op van stal (staat in Renswoude) en zadelden hem voor de caravan op. Vanaf de camping rij je zo het bos in, camping is op loopafstand van de stalling.