doorrijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

peggy2

doorrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-12 14:58

Ik heb een nieuw Albion SLK platinum zadel speciaal op maat voor mijn paard laten maken. Het zit heerlijk maar ik rijd er mij zelf mee open, vooral vooraan. Het zadel heeft een diepere zit dan mijn vorige zadel( Passier GG). Heeft er ook iemand hier problemen mee en hoe kan ik dit oplossen?

Donkerblauw

Re: doorrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 14:59

Misschien is een Seatsaver/een bontje voor over het zadel wel een oplossing? :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 15:12

Of (tijdelijk) rijden met een maandverbandje in je ondergoed, of een wielrennersbroekje onder je rijbroek aantrekken?

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:45

Je hebt ook gel-zittingen voor over je zadel. Misschien is dat een oplossing?

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 19:56

naadloos ondergoed

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 14:34

Ik ken je probleem en weet de oplossing! :D

Ik ben tijden op zoek geweest naar een zadel waarop ik mij niet doorrij. Ik kreeg een soort van gat in mijn lies waardoor ik na iedere rit een grote bloedvlek op mijn zadel of bontje had :( . Ik reed hierdoor maar 1 maal per week omdat ik het wilde laten genezen. Tevergeefs, na 10 minuten lag de hele boel open en moest ik mijn training staken... heel frustrerend..
Douchen was een regelrechte ramp, het deed zo'n pijn ;( !

Uiteindelijk las ik hier op bokt DE tip!
onder het rokje van het zadel tegen de boom aan(dus het flapje waaronder je beugelriemhaken zitten) heb ik watjes gepropt (goed doordouwen met een mesje oid), waardoor de voorkant van de zitting een stuk breder, en dus ronder werd. Dit heeft zeer goed geholpen, sindsdien kan ik letterlijk weer uren rijden zonder pijn. :))

Ik had inmiddels al 2 andere zadels aangeschaft omdat ik ervan overtuigd was dat ik gewoon niet kon zitten op de oude Passier zadels, maar omdat deze het beste op mijn paard laag heb ik deze nu gehouden en op deze manier voor €1,00 aan watten mijn probleem opgelost.
De zadelmaker vond t ook geniaal!!

Ik weet niet meer van wie deze tip kwam, maar ben deze persoon zeer dankbaar!!! na jaren durf ik ECHT te zitten.

Hopelijk kun je hier iets mee, op den duur vervang je de watjes natuurlijk door wat schapenwol van de zadelmaker, maar om te testen werkt watjes even goed!!

Succes +:)+