Wat betekent het?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PuckPolly

Wat betekent het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 17:21

Hoi, ik ben puck en ik heb een vraag,
(ik ben nieuw op deze site dus ik weet niet of deze rubriek goed is maar dat moeten jullie me dan maar even uitleggen :) )
het zit zo, ik heb een verzorgpony in de buurt (een shetlander) en ik ga vaak naar haar toe om te borstelen knuffelen rijden enz.
we hebben hier in de buurt eens in het jaar een paardenshow en ik had bedacht om daar wat te doen met haar.
ik wist nog niet precies wat maar ik dacht iets met kunstjes, ik ging met een snoepje in mijn hand (zodat ze me volgde) een beetje in de wij rennen (niet echt hard, het was meer joggen) en ze volgde me natuurlijk. ik ging wat harder zodat ze ging draven en dit deed ik een paar keer. op gegeven moment begon ze opeens weg te galopperen ( er kwamen 2 hardlopers aan dus daar kan ze ook van geschrokken zijn) later toen ze een beetje uitgeraast was ging ze weer achter me aan als ik even wegliep (doet ze altijd) maar dit keer dravend of galopperend als het kon terwijl ik gewoon liep. (ik gaf haar trouwens snoepjes als ze ging draven) later ging ik weg en toen begon ze opeens wee te galopperen. het leek alsof ze helemaal gek was en ik denk niet dat het had te maken met dat ze gewoon even lekker wou rennen (dat zou toevallig zijn omdat ik net weg ging) het leek alsof ze helemaal gek werd omdat ik wegging ofzo. weet iemand misschien wat dit betekent? alvast bedankt.

X puck /3

ps: ze bleef het zo'n 5-10 minuten volhouden en toen ik later weer keek (toen ik uit het zicht was) was ze wel gestopt.
het kan ook zijn dat ik me aanstel ofzoiets maar als het wel iets betekent dan ben ik best benieuwd wat.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:56

Ze wilde waarschijnlijk gewoon meer snoepjes. Jij gaf snoep als ze draafde en dus doet ze dat om meer te krijgen. Als dat niet werkt nog wat meer uitsloven in de hoop op iets lekkers.
Uitkijken dus met je snoepjes ze moet goed weten wanneer ze wel wat krijgt en wanneer niet zeker als je haar kunstjes wil aanleren moet je dat goed doen anders krijg je een pony die van alles doet waar je op dat moment niet om vraagt omdat ze wat lekkers willen.

esmee_2001

Re: Wat betekent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:04

ik denk dat de poyn heeft gedacht "als ik harder ga krijf ik meer snoepjes"en toen jij wegging dacht ie vast dat ie jou aandacht weer moest krijgen door te gana rennen

WildJes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 21:11

Tigra_ schreef:
Ze wilde waarschijnlijk gewoon meer snoepjes. Jij gaf snoep als ze draafde en dus doet ze dat om meer te krijgen. Als dat niet werkt nog wat meer uitsloven in de hoop op iets lekkers.
Uitkijken dus met je snoepjes ze moet goed weten wanneer ze wel wat krijgt en wanneer niet zeker als je haar kunstjes wil aanleren moet je dat goed doen anders krijg je een pony die van alles doet waar je op dat moment niet om vraagt omdat ze wat lekkers willen.

:j