rot beesten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

rot beesten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 17:11

Nee dat gaat niet over paarden hoor :D
Maar paard mag niet rijden dus ik ben deze week lekker aan het wandelen. Alleen we lopen elke keer weer tegen een probleem aan namelijk; ganzen. Ze zitten altijd op een bepaalde plek, en ze vliegen ons echt aan. Soms hebben we geluk en zitten ze aan de andere kant van het water. Maar ik zit elke keer weer met spanning te kijken of die rotbeesten er weer zitten. Zodra ik op 10 meter afstand ben komen ze vaak al rennend naar ons toe. Ik ben elke keer echt bang dat ze nog eens bijten of slaan met die vleugels. Vaak ga ik dan heel hard rennen om er langs te komen, dan rennen ze vaak nog een stuk achter ons aan ook. 1x is het zelf zo geweest dat ik er echt niet langs kwam en omgekeerd ben, dat hele eind weer terug, terwijl als ik langs de ganzen ga ik met 10 min op stal ben. En paardlief heeft ook zoiets van hallo wat gaan we nu weer doen? als we weer omkeren. Gelukkig blijft hij heel rustig als die ganzen ons aanvliegen, maar is iets dat ik kan doen om die beesten af te leiden ofzo? Ik dacht zelf aan brood meenemen, maar dan komen ze misschien juist achter me aan. :+
Pff stomme beesten...
Laatst bijgewerkt door xJess op 07-05-12 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Appelmoes_11

Re: rot beesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:13

Op mijn tweede middelbare school hadden we een vijver, daar zaten die beesten ook... doodsangst iedere dag := ze zijn echt angstaanjagend met zo'n grote groep. Tips heb ik helaas niet... misschien met de auto/fiets gaan?

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 17:15

Appelmoes_11 schreef:
Op mijn tweede middelbare school hadden we een vijver, daar zaten die beesten ook... doodsangst iedere dag := ze zijn echt angstaanjagend met zo'n grote groep. Tips heb ik helaas niet... misschien met de auto/fiets gaan?

Vreselijk he, nou dat gaat niet echt met een paard erbij haha. :+
Autorijden kan ik ook niet :P

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:16

Iets meenemen?
(stok, zweep, water ( :+ ))

Eva14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:17

Ga een stukje draven met je paard aan de hand, of een andere route?? :-D

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:17

Heb er ook weleens last van gehad gewoon een zweep meenemen en wij stapten af als we er langs moesten.
En dan met je zweep op afstand houden en als ze aanvallen kan een tik ook geen kwaad.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:18

Sjors schreef:
Iets meenemen?

ik zou ze persoonlijk niet boos durven maken!

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 17:18

Sjors schreef:
Iets meenemen?

Zweep helpt niet, worden ze alleen maar bozer. Hmm dan moet ik een half uur lang met ee emmer water gaan slepen. :+
Ik denk dat ze dan alleen maar nog bozer worden, heb ook geprobeerd ze gewoon met m'n stem weg te jagen (van normaal praten tot tegen die dingen schreeuwen) niks helpt. |(

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:18

Fietsen naast je paard kan toch wel? :)

Ik heb gegoogeled op 'wat te doen bij ganzen', maar mijn google ligt eruit -O-

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 17:19

Eva14 schreef:
Ga een stukje draven met je paard aan de hand, of een andere route?? :-D

Ik ga er nu inderdaad dravent langs maar dan komen ze ons nog achter na. Andere route gaat niet, stal ligt op een doodlopende weg, dus die weg moet ik uit en dan kan ik een rondje maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:19

Mijn pony is zo'n taliban die rent er keihard achteraan en jaagt ze op :')
Misschien je zweep meenemen ja.

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:20

Ik zou zeggen paraplu mee en daar wild mee zwaaien en open en dicht doen, dan gaan ze wel weg denk ik. Maarja, ik weet niet of jou paard dat zo'n succes vind :')

XNienke_

misschien is een beetje brood meenemen best slim,
dat gooi je dan ergens heen en dan duiken ze er allemaal op?
dan kan je er langs lopen.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 17:20

mang schreef:
Ik zou zeggen paraplu mee en daar wild mee zwaaien en open en dicht doen, dan gaan ze wel weg denk ik. Maarja, ik weet niet of jou paard dat zo'n succes vind :')

Nah valt te proberen :j , paardje is niet zo snel onder de indruk. :D

UhNee

Aah wij hebben ook een groepje ganzen in de buurt.... ze terroriseren echt alles en iedereen :c
Ik zou gewoon een andere route kiezen, en als het echt niet anders kan de gemeente maar eens bellen?

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 17:21

XNienke_ schreef:
misschien is een beetje brood meenemen best slim,
dat gooi je dan ergens heen en dan duiken ze er allemaal op?
dan kan je er langs lopen.

Ja als ik het brood gegooit heb heel gard wegrennen haha, maar komen ze dan niet juist keihard achter me aan gerent omdat ze meer willen. :P

xEileens schreef:
Aah wij hebben ook een groepje ganzen in de buurt.... ze terroriseren echt alles en iedereen :c
Ik zou gewoon een andere route kiezen, en als het echt niet anders kan de gemeente maar eens bellen?

Andere route gaat niet, die is er niet. :P
Gemeente bellen zou inderdaad een optie zijn, maar wel de laatste denk :P Wat zouden die er aan kunnen doen?

Appelmoes_11 schreef:
Fietsen naast je paard kan toch wel? :)

Ik heb gegoogeled op 'wat te doen bij ganzen', maar mijn google ligt eruit -O-

Nou dat is bijna geen doen, het is geen shetje, maar gewoon een paard van 1.65 ofzo. En dan trekt hij me van m'n fiets af voor het gras denk, nu kan ik hem nog tegen houden. :D
Ik zal zo ook is even gaan googlen. :)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:47

Ik lees nergens dat je paard er bang van is? Want je schrijft dat je paard het niet snapt als je teruggaat...
Als je paard er langs durft, wat is dan het probleem? Als die een keer een trap uitdeelt hebben die ganzen de volgende keer wel respect hoor.
Wat je ook kunt doen is naar de ganzen toerijden, ipv wegvluchten. Drijf ze maar het water in met je paard.

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 17:50

Ibbel schreef:
Ik lees nergens dat je paard er bang van is? Want je schrijft dat je paard het niet snapt als je teruggaat...
Als je paard er langs durft, wat is dan het probleem? Als die een keer een trap uitdeelt hebben die ganzen de volgende keer wel respect hoor.

Klopt hij is er niet bang voor. Maar hij trapt er ook niet naar, hij trapt nooit. Misschien als ze echt in zijn benen zouden hangen, maar dan is het natuurlijk al te laat.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:52

Het zijn geen roofvogels. Een ganzenbeet krijgt je paard echt niet meteen iets van hoor...Zo scherp zijn die snavels ook weer niet.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:53

je hoeft er niet heel bang voor te zijn, bijten doet neit echt heel zeer, alleen opletten voor hun vleugels, ik zou er denk ik gewoon langs lopen dan doen ze vaak het minste en anders laat je je het paard toch oplossen?

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 17:54

Ibbel schreef:
Het zijn geen roofvogels. Een ganzenbeet krijgt je paard echt niet meteen iets van hoor...Zo scherp zijn die snavels ook weer niet.

Nee maar ik heb dat alsnog liever niet. Als je ziet met wat voor een vaart ze op ons af komen gerent. Ik denk dat dat toch wel een redelijke wond zou worden hoor, als ze een knal geven met hun vleugel...
En dan zou het mij alsnog niet verbazen als hij niet zou trappen, denk dat hij alleen zou wegrennen.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 18:01

Ik heb ook een tijdje ganzen gehad alleen dan een paar meter van de stal van mijn paard af. En ook die kwamen regelmatig op mij af.
Bij mij werkte het om een grote bezem in de buurt te houden en een beetje lef te hebben. Als dan een gans op mij af kwam, greep ik de bezem en richtte die op de gans en rende tegemoet. Meestal renden ze dan op het laatste moment weg. Ook heb ik een paard die het geweldig vindt om achter dieren aan te rennen die kleiner zijn dan hem in de mom van spelen!! Dus waren wij met z'n tweeën op de ganzen aan het jagen.

Dit is nu ongeveer een jaar geleden. Ze zijn nog steeds niet terug, dus ze hebben denk ik maar een rustigere plaats gevonden :P

slakkenrace

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:28

Gelukkig bijten ze niet zo hard :+ misschien een subtiele hens geven blijven ze op afstand? Wat ashley zegt, ga maar eens op jacht met de bezem!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 21:33

Ik denk dat de ganzen op het laatste moment wel wegspringen, als je toch doorloopt met je paard.
Kun je dat niet een keer proberen?

Wij hadden vroeger thuis zelf ganzen, die waren heel waaks. :')
Ook wel dat ze met gespreide vleugels op je af kwamen, maar ik herinner me niet dat ze echt gebeten hebben, of zo.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 06:19

Misschien gewoon eens doorlopen en totaal negeren, het zijn maar ganzen.
Bij ons zitten de hele weides vol maar ze gaan echt wel weg als ze doorhebben dat je niet onder de indruk bent. En als er een nest is is het logisch dat ze zo reageren dan misschien een poosje omlopen om ze rustig te laten broeden........ Beestjes moeten ook ergens leven.....