Hoeveel locaties heeft jouw kring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Hoeveel locaties heeft jouw kring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 19:52

Vandaag had ik het met een mede-amazone en Bokker op wedstrijd over de wedstrijdkalender van onze kring. Die is deze zomer wel zo dieptriest! Per dag vaak maar een keuzemogelijkheid en dan is het ook nog steeds op dezelfde stallen (lees 3 mogelijke stallen en dan wat jaarlijks gehouden incidentele concoursen elders) :O
Nou kan ik zelf toch nog maar een paar weken starten deze zomer, maar ik vraag me stiekem wel af hoe het er in andere delen van Nederland voor staat. Is er genoeg te doen in jouw kring, kun je lekker gevarieerd starten op verschillende locaties of ga je komende zomer steeds dezelfde deelnemers zien (en wie weet ook juryleden :+ want niet alle locaties wisselen af!) op dezelfde plaatsen?

KarinvdM

Re: Hoeveel locaties heeft jouw kring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:59

Hier in Drenthe zijn genoeg wedstrijden, ik kijk niet alleen binnen mijn kring maar binnen de hele regio. Je kan hier, als je zou willen, eigenlijk ieder weekend wel beide dagen op concours en in de zomer is er door de weeks ook regelmatig wel ergens een wedstrijd (bij een vereniging zelfs het hele jaar door iedere woensdag).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 20:25

En heb je keuzemogelijkheden bij jullie Karin of zit je gebonden aan een plaats?
Ik ga zelf ook regelmatig wat verder weg, maar ik vind het bijv. te ver om naar Eindhoven of Den Bosch te gaan en ik neem de voorkant van Rotterdam nog wel mee, maar liever ook niet meer verder en 'ver weg' wel alleen voor nette locaties met zandbodem. Dus zeg dat ik bij een dik uur rijden de grens trek.
Ik zoek op startlijsten naar locaties trouwens.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:57

Nee, hier is keuze genoeg qua lokaties.
Ik gebruik startlijsten ook en zoek dan in een straal van 50km rondom mijn woonplaats, de meeste wedstrijden waar ik start zijn ruim binnen die straal.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 20:59

KarinvdM schreef:
Nee, hier is keuze genoeg qua lokaties.
Ik gebruik startlijsten ook en zoek dan in een straal van 50km rondom mijn woonplaats, de meeste wedstrijden waar ik start zijn ruim binnen die straal.

Inderdaad, hier dezelfde kring, bijna elke week is er wel een concour, soms wel 2!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:01

Het is heel gebruikelijk dat er maar 1 wedstrijd tegelijk gehouden wordt in de kring. Meer wedstrijden binnen een kring tegelijkertijd organiseren maakt dat de verenigingen elkaars concurenten worden en het vaak niet meer rendabel is om een wedstrijd te organiseren, vanwege te weinig inschrijvingen.
Hier in de kring zelf zijn maar 2 binnenlocaties, soms organiseren verenigingen wedstrijden op een locatie buiten de kring (wij wijken bijvoorbeeld uit naar Veldhoven wat bij Kring Eindhoven hoort, maar zitten zelf in kring Eersel).
Buitenlocaties zijn hier vaak ook verenigingsterreinen. Geen luxe accomodaties, een clubgebouwtje en dan houdt het vaak op.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:04

bij ons in kring den bosch is er echt wel genoeg, niet zo veel in zand bodems, dat is alleen liempde, den dungen, helvoirt, en als je geluk hebt ammerzoden die heeft namelijk 2 bakken in het zand. op gras is er dan rosmalen, nuland, vinkel, geffen??, schijndel, vught, maasdriel, nieuwkuijk, drunen, cromvoirt, gestel en maasdriel.

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 21:20

Neonlight schreef:
Het is heel gebruikelijk dat er maar 1 wedstrijd tegelijk gehouden wordt in de kring. Meer wedstrijden binnen een kring tegelijkertijd organiseren maakt dat de verenigingen elkaars concurenten worden en het vaak niet meer rendabel is om een wedstrijd te organiseren, vanwege te weinig inschrijvingen.
Hier in de kring zelf zijn maar 2 binnenlocaties, soms organiseren verenigingen wedstrijden op een locatie buiten de kring (wij wijken bijvoorbeeld uit naar Veldhoven wat bij Kring Eindhoven hoort, maar zitten zelf in kring Eersel).
Buitenlocaties zijn hier vaak ook verenigingsterreinen. Geen luxe accomodaties, een clubgebouwtje en dan houdt het vaak op.

Nee ik bedoel soms op Zaterdag én Zondag op twee andere locaties ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 23:16

TS heeft het over per dag maar 1 keuzemogelijkheid, en daar reageer ik op.
Hier zal dat door de kring niet goedgekeurd worden (wedstrijden moeten namelijk eerst aangevraagd worden bij de kring, die moet de data goedkeuren).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 14:11

Neonlight schreef:

Ik zal dat idd eens navragen bij het secretariaat, had er nog niet bij stilgestaan dat het echt kringregels zouden kunnen zijn.
Zo is het met pinksteren in Bergen op Zoom, maar ik ga zaterdag al buiten de kring rijden, en op zondag en maandag staat dat concours wel op de kalender maar schrijven ze mijn klasse niet eens uit en ik heb in de omtrek ook geen goed alternatief kunnen vinden. Dus het zou wel zo fijn zijn als er dan elders een startmogelijkheid was :+

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 17:59

Wij hebben ca. 19 locaties in onze kring waarvan er 4 zijn die alleen buitenconcours organiseren en daarvan 2 waarbij ik zelf niet zou willen starten ivm de slechte conditie van de bak.
De afstemming van deze verenigingen is onderling over het algemeen goed, al ligt de nadruk wel op de zondag.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 16:59

In de winter is het hier dieptriest! 3 locaties. In de zomer wat meer, we hebben nu 8 locaties deze zomer geloof ik! Dat is beter, maar nog steeds niet heel veel! Het nadeel is wel dat wij 5 weken achter elkaar selecties hebben en dan nog 1 wedstrijd een week later, 1 in juli en 1 in augustus! Je moet dus wel een beetje buiten de kring starten als je geregeld weg wil!