Mijn paard van 10 blijft erg bang voor bakkabouters en alles wat wapperd en beweegt.
Op de manege waar hij gestald staat hebben we een waterbak waar we af en toe doorheen gaan.
Hij blijft dan maar vluchtgedrag vertonen, en is hij er dan doorheen dan stapt hij er wel 20 keer doorheen als het moet.
Maar owjee als ik de dag erna weer wil proberen dan begint alles weer van voren af aan.....
Gisteren hadden we CBR1 training, en afgelopen donderdag heb ik dit ook met hem gedaan,(het parcour stond uit, dus ik dacht mooi alvast een voorproefje)
Ik had mijn handen vol aan hem , maar kreeg hem uiteindelijk er wel doorheen.
2 dagen later de echte proef en het hele circus begint weer opnieuw.
En nu waren er ook andere paarden bij, zou je denken dat dat makkelijker voor hem is...
Niet dus.....
Ik blijf rustig, doe net alsof er niets aan de hand is , maar toch wordt hij dan zo gespannen...
En ik blijf me afvragen of het aan mij ligt? Doe ik toch iets verkeerd?
Waarom blijft hij zo bang voor dingen die hij al 100 keer gezien heeft?
(Buitenbak ben ik zowat iedere dag, en de vlag die daar wappert schrikt hij iedere keer weer van...)
Graag jullie tips en adviezen!
En alvast bedankt
!

Ik heb me daar niks van aangetrokken en ben na een tijdje juist bezig gegaan met die dingen, juist eens een 'eng' object meenemen en dat onderzoeken. Blijft hij braaf staan, of ruikt hij er even aan, beloon hem dan meteen uitvoerig met wellicht iets lekkers (als je hier mee wil werken tenminste). Wat bij mij ook hielp, is dat ik m'n paard op sommige momenten gewoon kei hard stond uit te lachen, als hij dan in de bak schrok van een weet ik veel wat, moest ik soms zo hard lachen om zijn acties dat hij ook gelijk niet 'bang' meer was. Succes!
.