Pony's GESTOLEN

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sayenti

Pony's GESTOLEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 20:33

Wat ik vandaag weer meemaakte,
Mijn bazin kwam even bij mij aan tafel zitten of ik nog actief bezig was met paarden.
Waarop ik zij enkel nog recreatief.
Ze vertelde dat vrijdag avond haar 5 shetlanders gestolen zijn. En of ik eens wou rondkijken.
verdachten is er en de pony's zijn dus ineens doorverkocht aan handelaar die met rundere werkt.
Helaas hadde geen van de pony's chip (dom) dus ze kunnen de diefstal ook niet aangeven? (uitleg mag pb wie weet als je het kan aangeven worden mensen zijn al heel de dag aan het rondrijden)
Het gaat dus om 3merrie's 1hengst en nog een veulen van een maand.
Bij dit topic wil ik ook dus aan de bokkers vragen ogen open te houden naar de pony's.
Let op ze zijn in Belgie gestolen uit de weide.

Pff ik vind dit best wel eng hoe rap dat paarden pony's gestolen kunnen worden en niemand die dit door heeft :S

Shani_1984

Re: Pony's GESTOLEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:37

Lijkt me handig dat je even een omschrijving van ze neer zet en eventueel foto's
Hier kunnen bokkers namelijk niks mee

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:37

Maar ze zijn dus doorverkocht aan een handelaar en je weet welke? Dan kun je zo toch opsporen? En natuurlijk kun je aangifte doen van diefstal, chip of geen chip.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:39

Maar je weet dus waar ze zijn, bij die handelaar?

OnlyFroukje

aangifte doen en naar die handelaar gaan vragen waar ze zijn. dan naar die gene diede shet heeft. met de aangifte in je hand

Mist

- foto's plaatsen !
- en toch maar aangifte doen ondanks een eventuele boete !
- de regio aangeven waar de ponies gestolen zijn is handig voor bokkers
- Adri hier op bokt contacteren, zij houdt zich al 15 + jaar bezig met gestolen paarden (Belgie) en heeft alle contacten bij bv ook slachthuizen mochten ze daar aangeboden worden.

edit: ze weten waar ze staan ??? dan zou je van heeeele goede huize moeten komen om mij ervan te weerhouden mijn paarden terug te halen :(
Laatst bijgewerkt door Mist op 05-05-12 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:40

nynke55 schreef:
Maar ze zijn dus doorverkocht aan een handelaar en je weet welke? Dan kun je zo toch opsporen? En natuurlijk kun je aangifte doen van diefstal, chip of geen chip.

chip is toch alleen verplicht bij vervoer oid?? of heb ik dat nou weer verkeerd?

Aline4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:45

En wie jat er nou shetties. Die laten ze tegenwoordig gratis in je weide achter. Het verhaal komt me een beetje raar voor, zeker als je weet waar ze gebleven zijn. Bij de handelaar dus blijkbaar. Dan stuur je toch meteen de politie er achteraan?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:48

Nouja zeg wat een raar verhaal, als je weet dat ze doorverkocht zijn naar die handelaar dan stap je daar toch direct op af :? Politie inschakelen en huppakee. Overigens mochten ze dus nog wel spoorloos zijn dan is het wel handig om iets meer gegevens neer te zetten, met name in welke plaats dit allemaal gebeurd is. Met: 'ze zijn vermist en we wonen in Belgie' kunnen we niet echt iets.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:50

Tja ik denk eigenlijk dat ze geen poot heeft om op te staan mocht ze ze nog terug vinden
want a ze hebben geen chip en staan op niemands naam
en b waarschijnlijk zijn ze allang verkocht en willen die mensen ze waarschijnlijk zo even gratis terug geven
of ze zijn al het land uit....

Ben ontzettend blij dat ons terrein afgesloten is er kan geen paard of trailer op of af zonder de code

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 20:52

Pony's zijn donkerbruin met zwarte manen dir zijn de merries en het veulen heeft een bles
1merrie heeft een dunne staart tekenen van zomerexeem
en dan is er een vos hengstje met bles en witte aftekeningen hengste kuren altijd dekhengst
Pony's zijn heel bang.

Edit even het verhaal: De pony's staan op grond van haar man zijn moeder (boeren) de boerderij is gestopt en heeft zijn grond eerlijk verdeeld over de kinderen.
Waarvan 1zoon nog verder boerd en eigelijk al de grond in zijn bezit wil krijgen om mais op te zetten.
doordat de mense in ruzie liggen kan er niet deftig geklapt worden en heeft dus zijn broer de handelaar gebeld waar hij zijn rudere koopt/verkoopt en deze heeft de pony's opgehaald.
van de handelaar wete we de naam niet en broer zwijgt op het erf zijn ook geen pony's te vinden.

Uiteindelijk is dit gebeurd door ruzie's wand ze hebben geen waarden hoe hier in het topic al vermeld werd maar voor de eigenaars het kostbaarste wat ze hebben

Ponys zijn dus gestolen omgeving Geel in belgie
Laatst bijgewerkt door sayenti op 05-05-12 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:54

Daar zijn er duizenden van, zegt me niks.

Een foto is beter.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:56

Dan zou ik toch naar de politie gaan en de broer aangeven.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:57

Maar op wie zn naam stonden de pony's? Want als de grond eerlijk verdeeld is onder de kinderen en de pony's staan niet specifiek op 1 iemand zijn naam dan zijn de pony's dus niet gestolen maar gewoon verkocht...? Tenzij ze dus specifiek op iemand zn naam stonden en ze zonder diegene zn toestemming zijn verkocht.

sayenti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 20:58

nynke55 Kan dit zomaar? ik dacht dat je steeds bewijzen nodig had.
Ik ga zo naar de mensen om foto's enzo te vragen en erdere informatie.
Erg jammer dat de dieren dupe worden van een familie ruzie.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 21:01

Als je bazin eigenaar is van de pony's en haar broer heeft ze verkocht zonder haar toestemming is het diefstal. Moet ze inderdaad wel kunnen bewijzen dat het haar pony's zijn.

En ja, kinderen en dieren zijn altijd de dupe van volwassenen die hun verstand niet gebruiken.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 23:31