buitenrit met vriend

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Robbedoesh

buitenrit met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 18:53

Ik heb met een vriend afgesproken samen een keer op buitenrit te gaan.
Hij heeft niet zo veel ervaring met paardrijden, behalve dat hij eens 5 lessen op m'n vorige school gehad heeft. Hij kan dus blijven zitten en draven, maar daar stopt het ook wel mee.
Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om een buitenrit te maken, ook als je dus zo onervaren bent. En aan welke prijs moet je dan ongeveer denken?
Het liefst in duinen/strand of bosgebied.

Hopelijk kunnen jullie me wat aanraden!
Ik kan me herinneren dat je een ruiterpaspoort moest hebben voor buitenritten, mijne is onderhand al lang verlopen, is dit nog nodig?

Heel veel dank :P
Laatst bijgewerkt door Robbedoesh op 05-05-12 19:01, in het totaal 2 keer bewerkt

CrazyCat

Re: buitenrit met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:59

Een ruiterbewijs heb je slechts in een paar gebieden in Nederland nodig. Met maar 5 lessen vind ik het persoonlijk niet verantwoord om buiten te gaan rijden. Een paard kan altijd ergens van schrikken en dan is het toch wel noodzakelijk dat je alle gangen beheerst en er niet direct naast ligt of je paard totaal niet meer onder controle hebt.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:04

Ik ga met CrazyCat mee, 5 lesjes is iets te weinig om samen op buitenrit te gaan.
Hij jij wel ervaring als begeleider op buitenrit want dat scheeld wel iets?
Misschien is het handig eerst wat lessen te gaan volgen op een manege en daar weten ze dan ook direct wanneer jullie klaar zijn om naar buiten te gaan.
Wel een ontzettend leuk idee natuurlijk.
Ik wens jullie alvast veel plezier.

Robbedoesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 19:24

blensink schreef:
Ik ga met CrazyCat mee, 5 lesjes is iets te weinig om samen op buitenrit te gaan.
Hij jij wel ervaring als begeleider op buitenrit want dat scheeld wel iets?
Misschien is het handig eerst wat lessen te gaan volgen op een manege en daar weten ze dan ook direct wanneer jullie klaar zijn om naar buiten te gaan.
Wel een ontzettend leuk idee natuurlijk.
Ik wens jullie alvast veel plezier.

Ik heb wel vaker buitenritten gedaan, alleen niet als begeleider.
Ik rij ook al een aantal jaartjes dus zit al ver over die 5 lessen heen haha! :)
Maar vroeg me gewoon af of het dus voor die vriend ook mogelijk zou zijn, maar alvast bedankt ;)

Nelson17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:29

Bij manege Heemskerk. Kan je ook paarden huren dat is wel dicht bij het strand en tegenover het duin. Volgens mij mag iedereen het ik kom in het duin ook wel eens ruiters daarvan tegen. Maar ik vind 5 lessen wel te kort. Ik kom die paarden ook wel eens tegen in het duin en zijn dan behoorlijk druk, dat zullen vast niet alle paarden zijn maar bij buitenrijden vind ik wel dat je wat ervaring moet hebben!

Barchetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:34

Ik heb mijn eerste buitenrit na 4 lessen gemaakt:-) Ging prima, het was ergens in Otterloo. Even aangeven dat hij nog niet zoveel ervaring heeft, dan komt het vast goed.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 20:02

Nelson17 schreef:
Bij manege Heemskerk. Kan je ook paarden huren dat is wel dicht bij het strand en tegenover het duin. Volgens mij mag iedereen het ik kom in het duin ook wel eens ruiters daarvan tegen. Maar ik vind 5 lessen wel te kort. Ik kom die paarden ook wel eens tegen in het duin en zijn dan behoorlijk druk, dat zullen vast niet alle paarden zijn maar bij buitenrijden vind ik wel dat je wat ervaring moet hebben!

Gaat er niet om of je de paarden kunt huren, maar of het verantwoord is om te doen toch?
Je zou inderdaad kunnen zoeken naar buitenritten die alleen in stap gaan dat in combinatie met een zeer braaf paard zou nog wel een optie zijn.

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:39

Ik weet niet waar je heen wilt, maar sommige maneges/verhuur bedrijven doen stapritten/beginnersritten.Mijn vriend heeft 1 keer op mijn bijrijdpaard gezeten en is afgelopen weekend meegeweest met een beginnersrit op Terschelling. (Stap en kleine stukjes draf) Nou wist ik van deze stal dat ze betrouwbaar waren. Maar je hebt ze dus wel. Wel duidelijk vermelden dat je vriend een beginner is.
Laatst bijgewerkt door Elmira30 op 06-05-12 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 11:41

ik heb wel eens gehoord dat er ook mensen meegaan zonder ervaring.
(vind het zelf alleen dood eng)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:14

wil jij wel met hem gaan rijden, 5 lessen is natuurlijk niets. Ik zou het risico niet nemen.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 12:19

Ik heb het een keer gedaan met mijn vriend :) Hij had er speciaal 4 lessen voor genomen.
Zit natuurlijk een risico aan, maar zolang je vriend normaal kan stappen, draven, galopperen en remmen moet het kunnen.

Ik en mijn vriend hebben het toen heel leuk gehad :j

Linedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:46

Je kan bij sommige maneges informeren ze hebben er ook vaak buiten ritten voor beginners.

Ik denk wel dat je lekker buiten kan rijden met iemand die een paar lessen heeft gehad. Het ligt allemaal aan of je een rustig paard heb en goede begeleiding.

romy_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 15:54

manege Arnhem in Schaarsbergens zit direct aan het bos en doet ook dit soort ritten, rustig op een braaf paard door het bos!
Er gaan dan geen andere mensen mee, voor een uur zit je dan op 27,50 pp.
Er gaat een begeleider mee die de paarden en het bos kent!

loveu_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:18

In putten kan je ook gewoon ritten onder begeleiding krijgen, je kunt dan een paard huren en dan ga je met een groep, en er gaan begeleiders mee! ik weet niet in welke omgeving je zoekt? de naam van deze stal weet ik zo snel niet

loveu_p

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:20

StephanieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:36

www.manegearnhem.nl.. ik weet dat ze het daar doen.. ook met minder ervaren ruiters ! :) En je zit midden op de veluwe!