kan ik nu z starten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PH_Jump

kan ik nu z starten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 17:42

Hoi ik ben nu bezig met een paard te trainen (laatste dingen)

Voor de z, ik rij wat lager dan de z maar beheers de z wel en het paard bijna ook,

ik wil nu een startpas aanvragen maar mag ik dan z starten,,
onderhand willen we een nieuw paard kopen en dan eentje die Z loopt mag ik dan ook met haarr/hem, z startte

vriendelijke groet Patrick

Anoniem

Re: kan ik nu z starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:43

Je mag pas Z starten als je B t/m M2 succesvol hebt doorlopen. Met dat paard, uiteraard.

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 17:44

maar dus niet als me paard de z beheerst

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:44

Nee :)

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:45

Als jij nog nooit officiële wedstrijden hebt gereden, moet je in de B beginnen, ongeacht het niveau van jouw paard.

Succes!

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:47

je mag pas z starten al je de B t/m M2 hebt gehad. of het moet zijn dat je 2x een hogere klassen hebt gestart, dus bijvoorbeeld 2X ZZ-L dan mag je ook Z starten. of het moet zijn dat het paard waar mee je start Z liep en jij ook al 1x z hebt gestart. maar dit is ook gewoon op te zoeken bij de knhs

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 17:53

dus ik akn niet z starten als ik en het paard het beheersen,, ;(

want we kennen bijna alles daarvan,,

maar ik kan wel zo een z proef lopendenk ik want ik kan dit
zijwaarts
apuyeren-achterwaarts-180 graden draaien op de voorhand-piaffe-stap naar galop-galop naar stap-uitgestrekte galop-uitgestrekte draf-midden draf-contra galop-zacht draven,, is dit eigenlijk wel genoeg

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:56

Dit hoort een 'paardentrainer' toch wel te weten? Of ben ik nou Gekke Henkie?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:56

ik moet hier echt wel een beetje om lachen eerlijk gezegd.. je noemt allemaal dingen op die niet in het Z zitten, en ik vermoed door je bovenstaande reactie dat het ook maar beter is om gewoon lekker in de B te beginnen en wat ervaring op te doen in het wedstrijd-rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:57

hengel25 schreef:

zijwaarts
apuyeren-achterwaarts-180 graden draaien op de voorhand-piaffe-stap naar galop-galop naar stap-uitgestrekte galop-uitgestrekte draf-midden draf-contra galop-zacht draven,, is dit eigenlijk wel genoeg

Je kan natuurlijk wel zeggen dat je het allemaal beheerst, maar dan zou half paardrijdend-Nederland dit ook zeggen en dan zaten de Z-klassen en hoger al vol ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-05-12 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:58

Nee uiteraard moet je eerst de klassen door. Met een goed paard ben je daar zo doorheen. Helaas is een paard thuis vaak anders dan op wedstrijd en gaat het wellicht minder makkelijk.

Succes!

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 17:59

@aurora dat is waar ben ik aleens achter gekomen moes binne twee minuten de ring uit omdat paard niet meer wou lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:59

hengel25 schreef:
@aurora dat is waar ben ik aleens achter gekomen moes binne twee minuten de ring uit omdat paard niet meer wou lopen

Dan is het toch ook niet handig om Z te starten :+ eerst nog even lekker thuis oefenen. Succes!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:38

ik heb even wat uit je profiel gequote:

Andretti komt van stal de zwaan te putten

hij leert goed we lopen nu tussen de paarden,
hij loopt altijd heerlijk afentoe een macho (vooral op wedstrijd)

het is een is een schattige pony, aleen met opstappen wil hij nog weleens een trap verkopen.
we zijn nu met vrijheids dressuur bezig hij kent al;
flemen-volgen-terug-blijven-komen-zweep aporteren-kusje-gapen-op het blok staan

dit was het over Andretti

Hieruit maak ik op dat je wel wedstrijden rijdt ermee? Op welk niveau dan?

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 19:16

rij nu gewoon manege proeven bij de paarden

groetjes

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:17

Als jullie alles al beheersen zul je vast snel in het Z zitten, toch?! ;)

reinandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:24

hengel25 schreef:

zijwaarts

ik weet niet in welke proeven boekjes jij heb gekeken maar 180 graden draaien op de voorhand en zacht draven word niet in een proef gevraagd.
maar volgens mij heb jij dus nooit geen officiele wedstrijden gereden??

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:37

Dan mag mijn pony ook M starten, die kan alles van M al, maar met mij nooit hoger dan de B gekomen :').
Tenzij jij + paard al een keer Z zijn geweest, gewoon beginnen met B.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:40

hengel25 schreef:

Ik zou zeggen, begin eerst met de cursus Nederlands (of makkelijker, gewoon goed opletten op school want ik verwacht dat je wel onder de 18 bent) en dan kun je daarna fijn in de B starten! :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:42

Als jullie beide alles beheersen ben je zo door de verschillende klasses heen en heb je zo de winstpunten!
En het is zeker leerzaam er valt altijd wat te verbeteren!
Dus succes en ben benieuwd laat ons weten hoe het de komende maanden gaat!
Ben heel benieuwd.
In de bak thuis is het toch even anders dan in een proef op een andere locatie.
je moet alles achter elkaar doen je kan niet even iets herhalen of het beter doen.
Het moet dat moment als jij de ring in gaat moet het gebeuren.
Er komt wel meer bijkijken dan thuis in de bak rijden.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:08

Hengel: bij wedstrijden zit een onafhankelijke jury, die bepaalt wanneer je winstpunten krijgt en dus ver genoeg bent om naar een hogere klasse te gaan (als je eenmaal voldoende van die winstpunten hebt gereden).
Daarom mag je niet jezelf beoordelen en maar een nievau uitzoeken waarop je wilt starten want de meeste mensen kunnen zixchzelf neit objectief beoordelen....
Ga maar eens naar de website van de KNHS, daar kan je de regelementen vinden over het rijden van wedstrijden en hoe je naar een hogere klasse kan gaan. Ook zijn dit andere proeven dan die van de manegewedstrijden (dat is FNRS) dus ik zou ook die proeven eens lezen om te kijken wat je per klasse moet doen.

mocht het geen Pokemon zijn dan hebben we hier in elk geval ons best gedaan om iemand met de juiste informatie verder te helpen :P

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:09

Waarom zijn we hem eigenlijk allemaal aan het uitlachen?
Hij is nog jong en stelt een vraag omdat hij iets niet weet...
Mijn pony was ook M-niveau getraind maar ik zou ook niet weten hoe het met wedstrijden gaat...
Snap niet waar al deze reacties vandaan komen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:12

klik!
Hier vind je ook veel info in een overzicht

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:33

Yeye, we lachen hem niet uit maar ik kan me voorstellen dat sommigen mensen twijfelen.
Als je aangeeft Z te willen starten, gaat men er van uit dat je al wat meer weet van de onderdelen die in Z-proeven gevraagd worden en van de gang van zaken rond wedstrijd rijden in het algemeen. TS laat merken dat dit niet het geval is. Dat geeft op zich niets, als je altijd butien dat circuit hebt gereden kan het best gebeuren dat je iets verkeerd inschat en dan is het prima om hier informatie of hulp te vragen.

Er zijn echter in het verleden ook wel mensen geweest die (vaak onder een andere naam) onzintopics hebben gestart die uiteindelijk nergens naar toe gingen. Pokemon was de naam van zo iemand en die heeft destijds nogal de aandacht getrokken waardoor dit een begrip op Bokt is geworden...

Hengel, als je oprecht dingen wil weten vraag dan gerust maar ga ook eens kijken op andere sites op dit gebeid die neutraal informatie geven, zoals de bokt-wiki en de sites van KNHS en FNRS en de link van Magrathea hierboven.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:49

maar TS, waarom zou je persé meteen in een hoge klasse willen starten? Als jullie als combinatie zo goed zijn dat je direct Z zou kunnen starten (waar ik een klein beetje twijfels over heb ;) ) dan kunnen jullie dus makkelijk elke proef in het B, L en M winnen met 3 winstpunten. In het Z zijn er genoeg ruiters die goed rijden en word winnen moeilijker. En zeg nou eerlijk, winnen is toch gewoon ook heel leuk, ookal is het onder je niveau.
Bovendien als je elke keer op je sloffen 3 wp haalt en concoursen uitzoekt waar je 2 proeven kunt rijden, dan zit je in 10 wedstrijden in het Z! :D

Ben alleen bang voor je dat de realiteit er iets minder rooskleurig uitziet dan ik nu beschrijf en dat je er op concours achter komt dat je eigenlijk helemaal niet zo goed rijd als je zelf denkt, want op concours rijden vaak iets betere ruiters en paarden dan de ruiters op je eigen manege alleen...