Pony hekel aan kinderen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xFaithless

Pony hekel aan kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 21:23

Ik heb nu een half jaar een D pony, en een paar dagen geleden nam ik mijn nichtjes mee.
Dacht niks aan de hand, ik ging even weg om borstels te halen zodat ze hem konden poetsen.
Staat meneertje met zijn oren plat in zijn nek naar mijn nichtje te happen terwijl ze gewoon aan het spelen was.
Dus ik hard Prince roepen. Komt hij gewoon vrolijk naar me toe. Dus even later ik mijn nichtjes een borstel gegeven.
Weer niks aan de hand, dus ik ging een paar wortels voor hem halen. Staat die weer met zijn oren plat te happen.
Gelukkig had die alleen haar jas te pakken. Dus ik kan hem gewoon niet alleen met mijn nichtjes laten.
Heb geen idee wat ik er mee aan moet.

different1

Re: Pony hekel aan kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:26

Tja, er zijn paarden die inderdaad niets van kleintjes moeten weten, zo één heb ik er ook.
En zowieso nooit kleintjes bij paarden alleen laten!

xFaithless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 21:30

Ja maarja, wel raar dat die wel normaal kan doen als ik er bij ben.
En mijn nichtjes zijn 7 en 9. Dus zo klein zijn ze niet :P

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:33

gewoon je nichtjes er niet meer bij laten zonder dat jij er bent.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:36

Misschien ben jij de leider en bepaal jij wat er gebeurd als jij er bij bent. Ben je weg dan voelt je pony zich wellicht dominant over de kinderen. Ik heb meerdere pony's gezien die probeerden om mijn peuterdochtertje weg te jagen zoals ze een hond zouden wegjagen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 21:42

Op de manege waar ik werk zijn een aantal ponnies die gewoon geen kinderen dulden in de stal. Ze draaien de kont toe en dreigen gelijk. Terwijl bij volwassenen ze dat niet doen. Ze proberen toch de baas te spelen over de kleintjes. En misschien heeft jouw pony wel nare ervaringen met kleine kinderen. Kleine kinderen zijn niet altijd even lief.

xFaithless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 21:47

Voorzover ik weet heeft hij bij mensen gestaan die geen kinderen hadden. En hij is ook niet zo veel met kinderen in contact geweest, miss dat het daar aan ligt ofzo, of dat hij gewoon dominant is ja.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:03

Het kan inderdaad ook zijn dat hij de kinderen gewoon niet gewend is en daardoor zo gaat happen. Ik heb eens een artikel gelezen over een wijk in Amerika. Daar wonen alleen maar blanke mensen in heel grote huizen. Op een bepaald moment kwam er een donkere postbode en alle honden werden helemaal gek. Ze gromden en gingen tekeer tegen die postbode. Gewoon puur omdat ze het niet gewend waren.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 09:24

mijn pony had die streken ook, ik heb er voor gezorgd dat als hij lelijk tegen de kinderen deed die kinderen hem dan corrigeerden.
dat werkte,
als je pony merkt dat de kinderen niet bang voor hem zijn zal hij zich anders gedragen.
is puur dominant gedrag
enige wat de kinderen bij mijn pony deden is de stem verheffen, "ehh denk er om! "
heel simpel.
als hij dan oortjes naar voren deed beloonden ze met stem en was het goed :j