Schriktraining , hoe en wat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cherbi

Schriktraining , hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 16:19

Hoi, mijn paardje(4.5) is niet zo schrikachtig maar wanneer ze iets vreemd ziet blijft ze gewoon stil .
Ik ben van plan wedstrijden te gaan doen ,dus wil ik haar aan zoveel mogelijk laten wennen.

Ik vraag tips over waar je het het beste kan doen, hoe je het het beste kan doen en welke voorwerpen,dingen,geluiden.. ik kan gebruiken

DW_Dressage

Re: Schriktraining , hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:38

Op google kan je ook veel over schriktraining vinden, en bij afbeeldingen kun je allerlei voorwerpen vinden die je kunt gebruiken! :j

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 11:27

Paraplu's, zeilen, pionen, vlaggetjes, wat wij hadden gedaan was 2 hindernissen dwars zetten (dat ze er doorheen moesten lopen) en daar felgekleurde (paarden)dekens opgelegd. En toen ze daar doorheen gingen hadden we ook nog een zeil er tussen gelegd. Toen had mijn paard zoiets van, dat gaat me iets te ver haha. Maar het grootste deel ging er toen wel overheen. :)

Tjebbelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 15:14

Als je op google 'schriktraining' in typt krijg je geloof ik heel veel sites met antwoorden! :)

xLunalove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 10:48

ff googlen (L)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 10:31

Gebruik clickertrainen. :j

Als je je paard beloont met een snoepje telkens als hij zijn angst overwint en het enge ding met zijn neus aanraakt, wordt je paard heel dapper en zal hij overal op af gaan stappen.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 14:24

Schriktraining zoals dat vaak uitgevoerd wordt (hele bak vol met de meest enge apparaten) heet naar mijn idee niet voor niets SCHRIK-training :D.
Bij schrikkerige paarden hetzelfde idee als een claustrofoob in een kast duwen en net zo lang wachten tot ze het opgeven en totaal murw zijn.

Het gaat niet om de objecten, het gaat erom hoe JIJ omgaat met je paard als hij bang is. Alleen als je dat op een juiste manier doet, zal je paard jou meer gaan vertrouwen en ook zelfverzekerder worden. De manier waarop je dat met het meeste kans op succes en de minste stress bij je paard doet, is stap voor stap.

Kijk eerst eens hoe je paard op alleen een bal of een paraplu reageert. Lukt het jou om hem kalm te krijgen? Lukt het jouw om hem zichzelf zo dapper te laten voelen dat hij ZELF de bal of paraplu WIL aanraken.
Merk je dat je geen idee hebt hoe je dit moet aanbieden of lukt het niet om hem te helpen, zou ik hulp zoeken.
Als je schriktraining niet goed doet, heb je de kans dat ze alleen maar banger worden ;)

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 22:09