Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LiCaJa schreef:Kijk eens naar de plek waar de singel zit, zitten er ook wondjes?

Naranga schreef:Ook een op maat gemaakt zadel kan na een aantal maanden tot jaren niet meer perfect liggen.
Denk niet de een singelbontje gaat helpen, lijkt me meer dat hij last heeft van de druk, of dat nu aan de kant van zijn buik of aan de kant van de rug is, ik zou er toch een osteopaat of fysio bijhalen.
Als je met je hand over de buik en rug gaat, reageert hij daar op? Pijnlijke/warme/dikke plekken?

Naranga schreef:Zadel en singel drukken op meer plekken dan alleen naast de wervelkolom, maar goed. Vanaf onze pc kunnen wij niet zeggen wat er is. Wanneer is hij begonnen met slaan naar de singel?
Zou trouwens niet het 1e op maat gemaakte zadel zijn wat toch niet lekker past, dus ik sluit dat niet 100% uit.
intel_1x schreef:Bij gevoelige paarden kan singelbontje van lamsvel wel goed helpen. Maar kijk even goed naar eventuele oorzaken en de manier waarop je aansingelt.
Je paard is nog erg jong, als het geen overgevoeligheid is zou je toch denken aan een onderliggende oorzaak (rugpijn bijv).

Mioux schreef:Singel je het paardje in 1 keer aan? En doet hij dit al heeeeel lang? of sinds kort? Op de oude manage waar ik reed en mijn pony had gestald, was er nog 1 pony die dat had. Die had singel vrees, Daar moesten we elke paar min 1 gaatje doen en als je in de bak liep dan 1 aan beugel leunen en ander erop en dan nog keer aansingelen. Daarna ging het langzaam beter en beter en erna geen last meer van. Waarschijnlijk ooit eens hard behandeld met de singel aansingelen of iets?