Aan de juryleden!! balans vraagje?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lisette_D

Aan de juryleden!! balans vraagje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 09:07

Van het weekend wedstrijd gehad met een relatief groen paardje. Deed haar uiterste best, loopt al keurig in balans, mist in de galop nog wel een stukje opwaartse drang!

De ringen, zakte tot aan haar kogels in de blubber weg en gleed alle kanten op ondanks mijn kalkoenen. Er is natuurlijk een grens qua grip. Staat er als commentaar op de coupon, paard glijdt continue weg, werk aan je balans.

Hoe kan ik dit in een dergelijk slechte ring aanpakken?? Wat wil een jury op dat moment zien?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:08

Daar kan je niks aan doen. :)
Dan had je niet moeten starten. Je kan het je paardje niet kwalijk nemen als het wegglijdt in de blubber toch?
Ik vind de opmerking dan ook niet terecht.

lisette_D

Re: Aan de juryleden!! balans vraagje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 09:16

Dat was dan ook mijn mening! Maar ben dan wel erg benieuwd hoe andere juryleden hier mee om gaan en over denken..

Ik was erg trots op het feit dat ze ondanks de glibberigheid haar uiterste best deed voor me!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:17

In een slechte ring zal ik sowieso niet gaan starten.

Je kunt ook je locaties op zandbodem uitzoeken, dat vind ik wel fair tov een jong paard

lisette_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 09:25

Dan had ik tot nu toe al 3 weken af kunnen melden! Dat met meestal 2 paarden is wel een duur grapje.
Daarom maak ik de keuze, om een wat vriendelijkere proef te rijden en meestal stiekem de binnenhoefslag te pakken!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:26

of enkel locaties op zandbodem starten ben je van alles af :j

lisette_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 09:56

Ontvang graag de locaties van je binnen een straal van 30 km vanaf wilp! Moet wel 3 keer in de maand zijn en zowel springen als dressuur! Ook graag de selecties voor Gelderland! Waar kan ik die op zandbodem rijden?

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:40

Het is een beetje flauw van de jury om zo'n opmerking te maken. Hij/Zij heeft kunnen zien dat het wegglijden door de gladheid komt.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 13:41

Ja, ik vind het ook een wat flauwe opmerking op erg nat terrein kan je daar weinig aan doen. Ja, inderdaad niet starten zoals Suzanne al zegt.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 21:13

lisette_D schreef:
Ontvang graag de locaties van je binnen een straal van 30 km vanaf wilp! Moet wel 3 keer in de maand zijn en zowel springen als dressuur! Ook graag de selecties voor Gelderland! Waar kan ik die op zandbodem rijden?

Tja als jij al die eisen stelt zul je ook genoegen moeten nemen met mindere terreinen.

Zou het zelf ook niet zo formuleren als jury. Kan natuurlijk wel zo zijn dat jouw paard dusdanig weinig gesloten liep en daardoor erg veel gleed. Maar alsnog had ik het als jury dan anders laten niteren.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 22:20

talented schreef:
lisette_D schreef:

Tja als jij al die eisen stelt zul je ook genoegen moeten nemen met mindere terreinen.

Zou het zelf ook niet zo formuleren als jury. Kan natuurlijk wel zo zijn dat jouw paard dusdanig weinig gesloten liep en daardoor erg veel gleed. Maar alsnog had ik het als jury dan anders laten niteren.

Je begrijpt haar opmerking verkeerd. Tita stelt 2x voor om alleen op zandbodem te rijden maar dat gaat juist niet omdat ze bovenstaande 'eisen' heeft. TS weet dat maar anderen houden daar geen rekening mee dat het niet altijd lukt om alleen maar op een zandbodem je wedstrijden te plannen.

lisette_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 08:59

Dressuurgek schreef:
talented schreef:

Je begrijpt haar opmerking verkeerd. Tita stelt 2x voor om alleen op zandbodem te rijden maar dat gaat juist niet omdat ze bovenstaande 'eisen' heeft. TS weet dat maar anderen houden daar geen rekening mee dat het niet altijd lukt om alleen maar op een zandbodem je wedstrijden te plannen.

Begrijp je inderdaad verkeerd. Ik vind zeker in de B oftewel een klasse voor beginnende paarden, dus een jong paard wat een keer weg glijdt omdat de bodem net een moeras is, heeft naar mijn idee nog een redelijke balans aangezien ik er meerdere aan de grond heb zien gaan!

Mijn voorkeur gaat ook naar een zandbodem uit, maar dit is niet realistisch als je elk weekend met 4 paarden op concours moet en alleen de beschikking hebt over een trailer. Dan moeten de wedstrijden dus in de buurt zijn.

Mijn vraag was dan ook aan de juryleden, vinden jullie het ook niet een klein beetje overdreven als er in een dergelijke situatie commentaar wordt gegeven op balans? Want hier kun je dan toch vrij weinig aan doen! Zelfs een paard wat zz-zwaar loopt zal op deze bodem wat glijden, terwijl je er wel vanuit kan gaan dat deze balans hebben.

Mijn opmerking staat ook volledig los van mijn punten of plaatsing want daar hoor je mij niet over, cijfers commentaar etc was allemaal naar mijn gevoel dus dat sloot lekker aan!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:00

lisette_D schreef:
Mijn vraag was dan ook aan de juryleden
Talented is jury.

lisette_D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 10:36

Ik bedoel ermee dat mijn vraag aan de juryleden, dus ook talented, was hoe zou hiermee om zouden gaan en over dachten. :D