rare vraag aan juryleden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

melanie81

rare vraag aan juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 17:23

ik vraag mij af na afgelopen weekend of jury's ook naar het paard en de combinatie kijken en dan vanuit dat perspectief meer/ minder punten geven.

Ik heb namelijk erg het gevoel gehad dat ik afgelopen weekend gematst ben geweest. mijn eerste proef outdoor ging niet helemaal soepel en heb door de weersomstandigheden (voorlezer was proef kwijt) 2 onderdelen niet gereden. Ik wist dat ik ergens op het einde van de proef zat dus ben bij a gaan afwenden en gewoon afgroeten. bleek dat ik van hand veranderen vergeten was en dus ook van de verkeerde kant kwam. kreeg bij hand veranderen een 6 (-2) en afwenden een 7. met op verzorging een 8 zodat ik net 180 had. De jury had aan mijn voorlezer gezegd: de basis is goed en vond het wp-waardig dus vandaar.
Nu trof ik hem 2 dagen later weer op een wedstrijd. Mijn proef ging voor mijn gevoel niet erg lekker, wel wp-waardig maar niet extreem. Ik had al veel protocollen gezien en dat was allemaal in de 170 en eentje 181. Dus ik dacht: oke ze reden netjes, maar worden dus wel redelijk zwaar gejureerd. Maakt niet uit is voor iedereen hetzelfde, maar zal dan wel geen winst zijn. Nu had ik best hoog in de 180 en eentje ruim in de 190. Tref ik de jury buiten en vraagt dus of dat mijn paard is. De jury bleek er dus helemaal gecharmeerd van te zijn. Nu hoorde ik later dat dit vaker het geval is bij deze jury en je dan hogere punten krijgt....

Gebeurt dit echt vraag ik me nu af, want dat is dan niet helemaal eerlijk voor mijn gevoel

EllyC

Re: rare vraag aan juryleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:33

Om op je eerste zin te antwoorden
Natuurlijk kijkt de jury naar het paard en de combinatie. Zou toch raar zijn als een jury dat niet deed?
Als een paard (extra) goed in de basis krijg je daar ook je punten naar en vind een jury het paard ook meestal leuk.

Snap uit je hele verhaal nu niet precies waar je het gevoel vandaan hebt dat je gematst bent.

melanie81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 07:29

zeker die zaterdag om toch cijfers op die 2 onderdelen te krijgen terwijl 1 niet gereden is en de het afwenden van de verkeerde kant was.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:58

het nadeel is dat jury's ook mensen zijn, en soms hun voorkeuren dor laten schemeren met oa net wat hogere punten ( hoort niet, maar de praktijk is anders)
ikzelf had het vorig jaar op een tinkerconcours. jury bleek niet zo van tinkers te houden en deelde niet echt punten uit om zo maar te zeggen :=
ik heb een tinker die best rijpaard typisch eruit ziet, en ja hoor, bij een gemiddeld proefje kwam ze helemaal hyperdedieper de auto uit hoe goed het wel niet ging en wat een fijne proef.
had errrrug hoge punten toen :+ ( geloof 206 punten, na mij was de nummer 2 krap aan een winstpunt }:0 )
ach.. vond het wel een keertje leuk, een andere keer heb je het misschien juist weer andersom toch?

mijn belangrijkste motivatie; zolang je zelf maar het gevoel hebt dat je winstpunt waardig reed, ongeacht of je hoge of lage punten rijdt :j

_Monii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:04

Mijn eerste proef ging ook heel erg slecht :+
Voorlezer durfde niet meer,
Dus toen kwam snel iemand anders
Paard hardstikke onrustig (door alleen in de bak te zijn)
Kreeg na afloop heel vaak te horen dat ik het heel goed had gedaan :=
Toch geen wp gehaald en was laatste _O-
Dus voor mijn gevoel kijken ze daar niet naar :=