Vliegendeken en regen? Wat doen jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5760

Vliegendeken en regen? Wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 11:50

Omdat ik hier toch wel benieuwd naar ben....
(Ik heb een rambo vliegendeken)

Met dit (half natte) weer, doen jullie dan een vliegendeken om/dan doel ik vooral op dat het mij lijkt dat je paard dan hele dag onder een natte deken staat?
Mijne heeft namelijk de deken wel echt nodig, maar ben niet hele dag thuis, dus als het zo regent zal hij ook nat worden....?
Ik ken mensen die paard gewoon in de regen laten staan met katoenen deken en dus echt kletsnat zijn de hele dag, hoe zit dit met vliegendeken?

(Regendeken kan idd ook, maar dan staat hij te zweten)

cheyentic

Re: Vliegendeken en regen? Wat doen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:52

ik heb een half om half gekocht van Bucas vorig jaar en vind dat erg fijn werken :j

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 11:57

Je bedoeld zo'n onderdek wat tegen de regen is? wat je eraan vast klipt (zoals het duo systeem?)
Heb je dat constant op of alleen op wisselvallige dagen? Krijgt je paard het er niet warm van?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:58

Een goede vliegendeken droogt erg snel waardoor ze er niet nat onder blijven.
Je kunt er ook voor kiezen om een dunne regendeken op te gooien waar je een vliegenhals aan kunt bevestigen?

Deze kun je onder je vliegendeken bevestigen; http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... er/117801/

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 12:00

Britt schreef:
Deze kun je onder je vliegendeken bevestigen; http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... er/117801/

Dunne regendeken is gewoon te warm met dit soort broeierig weer (en in de zomer/zon al helemaal).
Wat ik me dus idd af vroeg of het snel droogt, maar in principe wel dus volgens jou?
En die link ken ik inderdaad, maar vroeg me af of dat niet warm word?

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:03

Even een stipje, ik ben hier ook benieuwd naar!

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:06

Die van mij staat nu nog onder een regendeken, maar die gaat binnenkort omgewisseld worden voor een vliegendeken (ook rambo). Ze staat daar dan gewoon mee buiten en wordt dus ook regelmatig nat. Als het warm weer is, vind ik dit niet erg en vaak is die vliegendeken binnen een korte tijd gewoon weer droog. Ze blijft in ieder geval niet langer nat dan dat ze zou zijn zonder deken zeg maar. Wel hou ik het weerbericht in de gaten, als ik merk dat het gaat regenen en ook de temp niet zo hoog is en het hard waait doe ik gewoon de regendeken om.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:12

Ja hoor, ik heb de amigo mio en die droogt snel. Eigenlijk drogen ze vrijwel net zo snel als zonder deken :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:15

Neem gewoon een vliegendek dat heel snel droog wordt, er zijn vliegendeken die heel lang natblijft en dat is niet zo fijn nee. Dan wordt alles smerig klammig en kan het evengoed ziek worden.

Of beter nog, gebruik een goede vliegenspray ofzo, hoef je ook geen deken om te doen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:16

Britt schreef:
Ja hoor, ik heb de amigo mio en die droogt snel. Eigenlijk drogen ze vrijwel net zo snel als zonder deken :j

Ja dat is het beste he. Ik heb er zelf ook eentje.

Al had ik het vorig jaar het hele jaar niet nodig gehad, dankzij goede open weideland met lekkere windje en alles goed schoonhouden, zelfs een vliegenmasker was helemaal niet nodig en af n toe een vliegenspray.

Dus ligt het er al 2 jaren werkeloos in de kast.

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:18

ik heb ook de amigo mio en die droogt heel snel, ik doe dus ook geen regendeken op.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:19

Dat is je voordeel met wonen in Noord Holland denk ik ;)
Ik hoef het hier in Brabant, met bos, koeien en water niet te proberen zonder deken :n Ze wordt hartstikke gek. Ze staat onder een vliegendeken met vliegenmasker.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:30

Britt schreef:
Dat is je voordeel met wonen in Noord Holland denk ik ;)
Ik hoef het hier in Brabant, met bos, koeien en water niet te proberen zonder deken :n Ze wordt hartstikke gek. Ze staat onder een vliegendeken met vliegenmasker.

Ja erg he, zo vervelend al die insecten, gelukkig lekker op de wei maar er zijn wel bossen in de buurt en daar ga ik zeker niet rijden, dan wordt mijn paard ook zowat lekgeprikt. Ook een geluk dat ik een keuze heb om de andere kant op te gaan buitenrijden waar je niet zoveel last van hebt.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:10

VSW-->SV

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:17

colette_007 schreef:
Je bedoeld zo'n onderdek wat tegen de regen is? wat je eraan vast klipt (zoals het duo systeem?)
Heb je dat constant op of alleen op wisselvallige dagen? Krijgt je paard het er niet warm van?

Nee ik bedoel deze. Ik vind het een fijn deken, maar heb hem niet opliggen als het prachtig weer is dan heb ik de gewone vliegendeken
http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... in/116107/

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:10

rambo fly buster? daar kan je zo'n speciale regending onderdoen net als een duo (speciaal voor vliegendekens, van rambo :) )