Vraag aan juryleden (Z1)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

raizarobin

Vraag aan juryleden (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 09:49

Een van mijn paarden blokeerd nog wel eens mentaal in de proef waardoor mijn hulpen niet meer door komen en hij soms even de weg kwijt is en dan omhoog gaat. Nu gebeurde dit zondag tijdens mijn schouderbinnenwaarts. Dan zet ik hem even stil en kunnen weer verder gaan. Ik kreeg hem er niet helemaal uit en de volte 8m die daarop volgde ging ook niet helemaal zoals het hoorde. Half in draf en half in galop dribbels. Ik ben veder niet van de lijn afgeweken en heb ook de volte gereden. Nu snap ik dat ik hiervoor zeker geen hoge punten kan krijgen omdat het een heftige storing was. Nu kreeg ik voor deze 2 onderdelen 2x een 0 en ook nog eens -2 en -4. Nu vraag ik me af of die minpunten terecht zijn?

Paddenpad

Re: Vraag aan juryleden (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 09:59

Die -2 en -4 kan ik ook niet volgen,echter die twee nullen wel.
Maar ik zou me eerder druk maken en een oplossing proberen te vinden voor het staken wat hij ineens doet en me afvragen waar dat aan ligt dan me afvragen hoe ik gepunt wordt op zo'n moment.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 10:05

Halthouden op een moment dat dat niet gevraagd wordt in de proef is in principe een fout in het programma en kan dus inderdaad met -2 afgestraft worden.
Ik bekijk zoiets graag vanuit het oog van de ruiter en kan snappen dat je je paard even stil zet om weer rust en controle te krijgen, ik zou op dat moment daarom geen -2 geven.
De -4 bij de volte snap ik niet, als je daarbij niet van de lijn bent afgeweken en niet bent gaan stilstaan is dat niet terecht.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:52

Wat ik begrijp heb je eigenlijk geen schouderbinnenwaarts gereden (met daarbij nog halthouden in de schouderbinnenwaarts) en ging je volte 8 meter in een soort galopdribbels op de plaats.
Ik denk dat ik een 2 voor je SB had gegeven en een 3 voor je voltetje.

Ik denk (zoals ik het nu uit je verhaal kan opmaken) dat ik geen strafpunten had gegeven.
Ik vind dit nog streng en dubbel afgestraft. In mijn ogen zijn met name de strafpunten onterecht.
Wel had je van mij beneden nog op je kop gekregen. :D
Dus voor harmonie, gehoorzaamheid een onvoldoende.

San

Re: Vraag aan juryleden (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 19:39

Had zelf de minpunten ook niet gegeven. Was de jury al weg... Anders had je kunnen vragen naar de beweegredenen voor de minpunten...