Op vakantie met eigen paard wie weet er iets leuks..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rozewolk

Op vakantie met eigen paard wie weet er iets leuks..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 19:50

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een leuke vakantie plek met paard.
Maar deze moet hengst vriendelijk zijn we gaan namelijk met een klein groepje waar 1 hengst bij zit.
Deze moet in een stal staan waar hij niet kan neuzen met andere paarden.

Voorkeur:
-Leuk geprijsd
-Mag hengst komen
-Hoeft niet luxe te zijn voor ons 2/4 personen.
-Mooie ritten kunnen maken.
-af spuit plaats
-Mogelijkheid om los te gooien ook de hengst
-goed afgezet.

Laat het weten!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 21:50

ED --> BRT

RusselNuwell

Re: Op vakantie met eigen paard wie weet er iets leuks..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 00:43

Ik ben vorig jaar naar paardenhotel Burgh geweest met bokker Lovelanga, in Burgh-Haamsteede, Zeeland, is mij echt goed bevallen, is een camping bij maar ook in de buurt mogelijkheid tot het huren van een huisje. De stallen waren top, en qua paddock en weide was er altijd iets te regelen, gezien mijn paard nogal een baasje is wilde ik hem namelijk ook niet bij andere paarden in de weide hebben. Of er hengsten mogen komen durf ik niet met zekerheid te zeggen.

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 18:06

Henriette hoeve in Wolfheze of camping boszicht in Laag-Soeren, beiden vlakbij Arnhem.
Bij de eerste hoef je geen voer mee te nemen, heb je de mogelijkheid om met 6 pers op 1 kamer te liggen of losse kamers voor 2 personen, er is een huiskamer en een keuken bij. We hebben niet zo lang gereden dit keer, maar voor zowel ruiter als paard was de accomodatie top!
Boszicht, mogelijkheid tot het huren van een boerderijtje (6 pers), trekkershut of zelf een tent/caravan neerzetten. Zelf voer (brok) meenemen, de locatie is minder luxe dan de Henriette hoeve maar van alles voorzien wat je nodig hebt, maar wel een mooi stuk bos.

Voor beiden weet ik niet of er een hengst toegestaan is, dat is een kwestie van informeren.

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 21:18

Bedankt! ben nog volop aan het zoeken.
3uitenbeen@ ik kan Laag-Soeren niet vinden de site?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:18

Ik wil het linkje wel even plaatsen hoor: http://www.campingboszicht.nl. Wij gaan er zelf met Pinksteren en in juni heen. Heb er zin in! Heb alleen geen idee of je ook een hengst mee mag nemen. Dat zou ik wel expliciet vermelden als je contact opneemt. Volgens mij hebben de stallen daar tralies ook aan de zijkant maar dat weet ik niet 100% zeker ben er nl 3 jaar geleden voor het laatst geweest. Weet dus niet of er ook een stal is waar hij vrij kan staan. Weidegang zonder andere paarden erbij is wel prima mogelijk. Wij hadden 3 jr terug die van ons ook op een prive weiland (ruin).

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:20

mijn dochter is afgelopen weekend hier geweest: www.ponykampen.com prachtig daar.. of je er ook met een hengst terecht kan weet ik zo niet, dat zou je kunnen informeren.

BlackyDizzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 23:33

Ik ben nu bij recreatieoord hippique, mijn pony is ong. 2 maand geleden gecastreerd, was hiervoor altijd dekhengst geweest ;) voor losgooien is er een bak met extra hoge omheining en er is een afspuitplaats met warm en koud water. Dit is de site: www.recreatieoordhippique.nl

mattias

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:40

Weet ook een leuk adres in schaarsbergen. Geen drukke weg over veel bossen en het nationaal park dichtbij.
Kijk op www.manegearnhem.nl daar vind je de info vast wel.
Zelfs de prijzen staan erop.
Ze hebben zelf hengesten dus die zal vast welkom zijn. succes

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:17

http://www.clairvauxhoeve.nl/

super omgeving, kun je oneindig rijden op makkelijke paden

voor de paarden perfect: grote wei / paddock beschikbaar met goed en veel schriklint dus zeker ook voor hengsten en jonge paarden beschikt

voor de mensen: super mooie blokhutten EN extra huis met TV en zithoek

Judith en David zijn erg gastvrij en hebben het beste met iedereen voor en denken met je mee en (bijna) alles kan en mag :j

is in Ulicoten - bij Baarle Nassau

edit: en totaal niet duur :D

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:08

Bij ons is het eenvoudig, maar wel gezellig en een prachtige omgeving. Met overleg komen we ver.

kiomiamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 09:23

Wij zijn in Mei bij de www.oudemeulenbrugge.nl geweest en super genoten!!!
Ze hebben voor de vakantie gasten de mogelijkheid om 6 aparte boxen neer te zetten, dus in een andere schuur dan de pension paarden. Binnen 500m zit je in het bos, mooie bak, longeerkraal, springweide, afspuitplaats en 2 hele mooie appartementen. 1 appartement is voor 6 personen en de andere voor 2 personen. Daarbij zijn het zeer vriendelijke mensen en denk ik dat met overleg een hengst geen probleem moet zijn.

Quibjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 18:15

de veluwe of naar het strand is echt een aanrader!

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-12 18:38

PCK Eersel heeft het bed & box concept, misschien is dat iets voor je?

Er zijn kleine buitenstallen waar je paard kan staan waar hij niet in contact komt met andere paarden. Er is genoeg plek om hem ook los te gooien en er zijn 2-3 afspuitplaatsen. Er is een binnenbak van 25x60 en nog twee kleine bakken, de kleinste bied ook mogelijkheid om goed te longeren of hem los te gooien. Ze hebben een grote springwei met een waterbak en een grote brug met daaronder ook een waterbak. In de springwei liggen boomstammen en er is een op- en afsprong.

De omgeving is dik bebost en heerlijk om in te rijden :j

Kijk even op www.pck-eersel.nl voor meer informatie en foto's :)

Tarron

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 00:38

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 00:46

duinmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 01:01

hahahatsjoe schreef:
Ameland: http://www.delangedunen.nl. Super plekje, leuke mensen, hengst kan mee.

DANKUU _O_ :D
Ik zou net reageren dat het bij ons wel kon alleen een tevreden klant was me voor :o