Welke vliegendeken met buikflap geschikt voor 24/7 buiten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sammetje

Welke vliegendeken met buikflap geschikt voor 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 15:54

Ik ben voor mijn paard op zoek naar een vliegendeken ZONDER hals maar met buikflap.
Ze heeft licht zomereczeem. Ze schuurt alleen haar buik en dit is onder controle met het smeren van Derfen. Ze vindt gewone vliegen die op haar gaan zitten alleen ook heel erg irritant. Ik heb hier een eczeemdeken voor haar liggen maar dat vind ik eigenlijk iets teveel van het goede. Ze schuurt haar manen en staart namelijk niet en om haar dan zo helemaal in te pakken vind ik niet fijn. Daarbij verliest ze door de eczeemdeken ook heel veel manen wat ik zonde (en onnodig) vindt.
Ik zag een een aardige vliegendeken bij de paardendrogist. De Bucas buzz off classic.
http://www.paardendrogist.nl/product/15 ... ic/116105/

Maar ze staat van de zomer wel 24/7 buiten. Zal deze wel blijven zitten?

Iemand nog tips voor een fijne vliegendeken die blijft zitten, met buikflap maar zonder hals? (Afneembare hals is ook oke)

sammetje

Re: Welke vliegendeken met buikflap geschikt voor 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 21:10

Niemand?? Ben ik dan echt op zoek naar iets wat niet bestaat :-( ??

Tivara

Re: Welke vliegendeken met buikflap geschikt voor 24/7 buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 20:51

Ik heb voor beide paarden een vliegendeken van Rambo, heb ze ook 24/7 buiten staan en dat gaat super goed. Er zit alleen geen buikflap bij, misschien heeft Rambo een deken met buikflap?

Nabol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 22:24

ha, ik zit met een soortgelijke vraag als jij. een buikflap is voor die van mij alleen niet nodig,

heb er nu een rambo sweet itch hoody op. daar zit geen buikflap aan, maar de deken zelf heeft 3 buikriemen en daartussen zit zoveel deken, dat bij mijn paard (fries, geen grasbuik ;) vrijwel de hele buik bedekt is. maar zit wel een vaste hals aan.

Ben bang dat de rambo straks wel warm wordt als het boven de 20 graden gaat komen. ik denk dat de bucas buzz off wat lichter en luchtiger is. Daar is ook een rain versie van, met bovenste deel van deken waterdicht en onderste deel alleen de vliegendeken.

succes en ik ben benieuwd hoe jij het gaat aanpakken.