Wij gaan binnenkort op vakantie naar Warnsveld met onze pony. En ik ben benieuwd naar leuke routes of plekjes waar we met onze dochter heen kunnen rijden. Ik heb we 1 handicap zij rijd en wij fietsen met haar mee (ik durf haar nog niet los te laten). Pony is wel super verkeerssmak en gewend om naast me te fietsen, maar wil dus wel graag routes via bijv. een men route of iets met een fietspad ernaast. Ik ben benieuwd of jullie leuke dingen of aanraders weten!!!
grote veld,dat is zeg maar globaal de hoek warnsveld/vorden. Ik mag bijna aannemen dat jullie in Warnsveld verblijven,bij De Oude Meulenbrugge? Zoja,dan rijd je vanaf daar zo de bossen in....ook met mooie fietspaden en goed te fietsen zandpaden.
Nee,5 minuutjes en je bent al op de zandpaden. De accomodatie ligt aan een hele rustige weg. Je rijdt het weggetje uit,steekt over en daar begint de ruiterroute al. Grote Veld is een natuurgebied..met veel zandpaden en ook fietsroutes. Maar ook kan je best leuke stukjes rijden daar gewoon buiten het bos,langs rustige weggetjes enzo.
Veel plezier,leuke plek om op vakantie te gaan!!
Danseresje
Geplaatst: 01-05-12 00:03
kiomiamigo schreef:
Pony is wel super verkeerssmak en gewend om naast me te fietsen
Mag ik zeggen dat ik jouw pony heel knap vind!
Karin
Geplaatst: 01-05-12 01:24
Op het Grote Veld is het idd mooi rijden. Ik rijd daar ook wel eens, als ik eens zin heb in een ander bos. Is met de trailer maar 20 minuutjes van mijn stal. En het is overzichtelijk vind ik, je kunt er nauwelijks verdwalen. Veel (brede) zandwegen en bermen, je kunt er dus prima naast een pony fietsen.
Pony is wel super verkeerssmak en gewend om naast me te fietsen
Mag ik zeggen dat ik jouw pony heel knap vind!
Dank je wel!! Het is een welshje, maar absoluut niet druk of heet, we zijn ook al 3 jaar erg blij met hem!!
Bedankt voor jullie antwoorden, we gaan het grote veld zeker op zoeken en zo te horen is het bij jullie veeeeeeeeel beter buiten rijden dan bij ons (NH), want bij ons is het niet te doen. Is er ook nog ergens een watertje waar we door heen kunnen??
Wat karin zegt qua overzichtelijk,dat klopt wel... het zijn mooie brede paden. het is niet zo groot als bijvoorbeeld de veluwe,dus inderdaad verdwalen doe je daar niet snel... je komt altijd wel weer een weggetje tegen... over het algemeen vrij rustige landweggetjes met goede bermen.
watertje weet ik zo eigenlijk niet,ik heb niet veel gevonden... alleen tegenover de stal,het paadje in daar is na nog geen 100 meter een vijvertje...
Watertje is ook geen moeten hoor, maar was benieuwd of het was, mischien dat de eigenaars wat weten en anders is het jammer. Mijn dochter wil volgend jaar meedoen met de cross van de bixiedag, dus dacht dan kunnen we alvast even oefenen!!
In ieder geval nogmaals dank voor de leuke tips en de bevestiging dat het een leuke fietspony vriendelijke omgeving is.
Heeeeele fijne mensen, super verzorgd daar. Ik heb daar heel lang mijn paard gestald gehad. Mijn huidige paard komt daar ook vandaan hahaha. Hele mooie omgeving en je zit zo in de bossen. Idd het grote Veld erg gaaf. Erf af rijden, rechts af slaan en als maar rechtdoor kom je er vanzelf. Veel plezier daar!