afmelden op medische grond, startgeld verschuldigd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

afmelden op medische grond, startgeld verschuldigd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 08:34

Ik zou graag iets willen weten. Ik heb de reglementen al nagelezen, maar kan er niks over terugvinden. Aanstaande maandag had ik een wedstrijd (dressuur), maar de DA is woensdag geweest en nu heeft mijn paard een zware antibioticum-kuur, waardoor ze verplicht op rust staat en ik dus niet mag starten. ( [MD] Paard snot uit 1 neusgat? Spookverhalen op internet brr )

Ik heb de wedstrijdorganisatie gemaild met uitleg wat er aan de hand is en dat het paard dus op medische grond niet gereden mag worden. Nu kreeg ik bericht terug dat ik nog wel bericht van de penningmeester zou krijgen. Ik vraag me af hoe dat precies zit. Ik kan me wel voorstellen dat je bij afmeldingen na de sluitingsdatum het startgeld moet betalen, maar is dat ook zo bij een afmelding wegens medische reden?

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 08:36

Hoi,
Ik kon ook een keer niet starten omdat mijn paard in een spijker had gestaan :? 2 dagen later een ontsteking. 1 week rust en op medicatie. Als je een verklaring stuurt naar de organisatie kunnen ze het laten vervallen. Ik heb een verklaring gekregen van mijn dierenarts en toen hoefde ik geen startgeld te betalen. Beterschap voor je paard!

Edit: Ik wist dit ook niet maar hoorde het van mijn instructrice waar je het dus kan nalezen/vinden geen idee.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 08:38

Ja, je moet gewoon betalen maar je krijgt geen "boete".
Mijn vrouw moest zelfs nog betalen toen mijn vader op de ochtend van een wedstrijd overleden was...
Maar sommige verenigingen houden er wel rekening mee.

Scum

Re: afmelden op medische grond, startgeld verschuldigd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 08:48

Kun je gewoon in de knhs reglementen opzoeken. Startgeld ben je altijd verschuldigd na de sluitingsdatum.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 08:52

Jaren geleden heeft mijn toenmalige paard droes gehad. Paard moest een dikke maand apart staan van de rest. Ik had 3 wedstrijden gepland, eerste 2 wedstrijden moest ik gewoon betalen en toen ik de 3e afbelde heb ik gezegd dat als ik moest betalen dat ik gewoon zou komen. Die laatste hoefde ik niet te betalen. Mijn paard was al lang niet meer zo ziek en ik reed toen nog maar B. De reden dat ik niet starten was dus de veiligheid van andere. Pff en dan moest ik nog betalen ook, nee ik vond het niet netjes zeker niet omdat er een flinke reserve lijst was bij beide wedstrijden

twisietos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 08:53

Je bent in principe je startgeld verschuldigd maar het ligt aan de vereniging wij vinden dat sommmige gevallen hun geld terug krijgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 11:11

Vroegah kon je met een veearts- of doktersverklaring afmelden en dan hoefde je geen inschrijfgeld te betalen. Nu is het zo dat je na de sluitingsdatum hoe dan ook inschrijfgeld moet betalen. Alleen sommige verenigingen zijn iets schappelijker en rekenen dat niet altijd (als er bijvoorbeeld een wachtlijst is waardoor jouw plek ingevuld kan worden)