Paard wil niet op de trailer zonder andere pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Karo_Ginger

Paard wil niet op de trailer zonder andere pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 22:52

Heey,
Ik heb me ingeschreven bij een lrv, toen we deze avond voor het eerst naar ginder gingen hadden we een probleempje:
we kregen mijn paard niet op de trailer, niet met snoepjes, eten, met 2 touwen hem insluiten,... niet werkte.
Totdat we mijn pony op de trailer zette (zijn beste vriendin), toen ging hij er meteen op.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling omdat ze appart zouden moeten op de trailer gaan (de pony wordt waarschijnlijk verkocht)
Hebben jullie misschien tips ?
Alvast bedankt! :)

Caira

Re: Paard wil niet op de trailer zonder andere pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 08:14

oefenen, oefenen en nog eens oefenen liefst onder goede begeleiding.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 09:16

Juist, er zijn echt duizenden dingen die je zelf net verkeerd kan doen waardoor je paard de trailer niet op gaat. Ga eens met je paard een trailerlaadcursus volgen, en leer wat het is wat jij fout doet. Blijkbaar geeft die pony namelijk wel het vertrouwen aan het paard om de trailer op te gaan, wat jij niet geeft...

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:53

Karo_Ginger schreef:
Heey,
Ik heb me ingeschreven bij een lrv, toen we deze avond voor het eerst naar ginder gingen hadden we een probleempje:
we kregen mijn paard niet op de trailer, niet met snoepjes, eten, met 2 touwen hem insluiten,... niet werkte.
Totdat we mijn pony op de trailer zette (zijn beste vriendin), toen ging hij er meteen op.
Dit is natuurlijk niet de bedoeling omdat ze appart zouden moeten op de trailer gaan (de pony wordt waarschijnlijk verkocht)
Hebben jullie misschien tips ?
Alvast bedankt! :)

Ik herken dit wel, wij hebben er vier bij elkaar op stal staan, zodra ze met elkaar de trailer opgaan is er nooit een vuiltje aan de lucht, maar zodra er maar een meegaat en een ander achterblijft vinden ze het niet zo geslaagd, gewoon veel oefenen en consequent zijn ;)
Wij hoeven alleen de longeerlijn maar aan de ring te hangen en dan gaan ze alsnog ;)

Flo123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:19

Waar zit je precies? Als het een beetje in mijn omgeving is wil ik je wel komen helpen. Dit probleem komt vaker voor maar is op te lossen waarna je paard gewoon probleemloos (zonder dwangmiddelen!) te laden is. Je kan ook eens een kijkje nemen op mijn website: www.gowithflo.nl
Mocht je vragen/interesse hebben dan hoor ik graag!
Groetjes, Flo

Esther91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:23

Kijk eens op http://www.diagonaal-paardenvervoer.com. Hier is ook een e-book te vinden waar veel uitleg gegeven wordt over het zelfstandig laden van (probleem)paarden. Tevens is het een aanrader om je aan te melden voor zijn online videaocursus. Hier kun je ontzettend veel van leren en krijg je ook het juiste commentaar als jij jou filmpje uplaod met het probleem. Tevens is het mogelijk via deze website iemand te vinden die gespeicaliseerd is in het trailerladen en jou in het begin hier dus mee kan helpen.

Het is belangrijk dat je geduld hebt, rustig bent en assertief. En dat je de tijd wilt nemen om dit te trainen met je paard!

Unonya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 10:05

Dan ben ik ook heel benieuwd of iemand een oplossing heeft voor een paard wat wel de trailer in gaat in haar eentje, maar niet alleen vervoerd kan worden?
Die van mij heeft een nare ervaring bij een vorige eigenaar en heeft toen tijdens het rijden het tussenschot eruit geslagen en is gaan liggen. Nu is ze niet meer alleen te vervoeren, maar super braaf en rustig als er een ander naast staat.. Iemand hier een oplossing voor????

xsarinax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 20:41

misschien kan je in het voordeurtje hem roepen ofzo.

wij hebben zelf hetzelfde geprobeerd met 1 of 2 touwen en dat hielp in het begin
maar een tijdje geleden ging ze er gewoon niet op!!! toen hebben we haar hard op haar donder gegeven en nu stapt ze er zonder aarzelen op!!

moniquececil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 14:40

Bij ons is het ook zo met ze tweeen lopen ze er makkelijker in ! Maar misscien is het een idee om aan allebij de kanten een longeerlijn te knopen en die achter hem/haar te sluiten zo doen wij het ook het geeft net wat meer steun ! En dan lopen ze er makkelijker in
Groetjes ;)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 16:15

je zou bijvoorbeeld een radio of spiegelfolie in de trailer kunnen ophangen bij paarden die verlatingsangst hebben, dan voelen ze zich niet zo alleen in de trailer.