Western rij-kleding?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cindequil

Western rij-kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 12:36

Hallo! Ik ben nog vrij nieuw op dit vorig, dus als dit verkeerd staat, mijn excuses, kan dit dan verplaats worden?

Ik heb binnenkort mijn eerste western rijles en ben nog nieuw hierin (heb voorheen jaren recreatief/manege/lease paarden gereden)
Maar ik heb geen flauw idee wat ik nou moet dragen.

Ik ga dit uiteraard voor langere tijd doen, 1 keer per week en hoop uiteindelijk ook zelf een paardje te kunnen vinden die ik western-matig kan rijden.

Is een spijkerbroek met joppers gewoon goed? Of een normale paardrijdbroek?
Normaal gesproken rijd ik met mijn normale paardrijdbroek en thermoboots omdat mijn ik mijn leren rijlaarzen momenteel niet zo goed meer pas(ben iets aangekomen en mn kuiten worden daarom afgeklemd, maar het gewicht gaat er wel weer af, maar om nou met mijn leren rijlaarzen western te rijden haha)

Dus vandaar, waar rijden jullie in tijdens het western rijden? :)

Groetjes, Cindy.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:41

Voor de eerste keer is je gewone rijkleding toch prima ? Stel dat je het niets vind....
Verder kun je een spijkerbroek aan met je jodphurs, geen probleem.

Veel ruiters kiezen daarna voor western-spijkerbroeken, de Wranglers is diverse soorten, en vaak omdat de naad dan niet aan de binnenkant zit.Zelf rij ik met deze wranglers maar ook met gewone spijkerbroeken die ik lekker vind zitten.
Mij maakt die naad nl niets uit, rij er zelfs dagtochten mee...
Wat betreft laarzen.... áls je voor western laarzen kiest ipv je eigen jodphurs, koop ze dan bij de diverse western-stores die er zijn. De "mode"laarzen uit de schoenwinkels zijn nl echt niet geschikt om te rijden.
Succes!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Western rij-kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 12:44

Ik draag gewoon datgene waar ik me fijn in voel, zeker voor je eerste les. Een normale spijkerbroek vind ik geen succes, er moet een beetje rek in zitten.
De broek uit de kledinglijn van barefoot is mijn favoriet, ziet er uit als een normale spijkerbroek, maar elastisch en zit zoooo fijn!
S'ochtends trek ik hem schoon aan naar mijn werk, en daarna stap ik zonder omkleden meteen op 't paard, heerlijk. :)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 10:52

Ik heb zelf een spijkerbroek die strech is, heb er wel eens vaker zonder zadel mee gereden. Ik ga me eens verdiepen in de western spijkerbroeken, edabkt voor jullie mening, mocht er nog iets aan toegevoegd worden dan hoor ik het wel.

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 10:57

Als eerste les zou ik gewoon je rijbroek aan doen. Ik rijd nu al bijna 7 jaar wwestern en rijd in gewone rijbroeken, aangezien ik nog geen lekkere spijkerbroek heb kunnen vinden.