5 of 10 winstpunten in de B

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xJess

5 of 10 winstpunten in de B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 17:12

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:13

staat toch bij sgmw :P zijn gewoon totaal andere disciplines

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 17:15

Oepsie :o
had hem via een zoekopdracht gevonden met 'winstpunten dressuur' en kwam toen bij deze uit dus gelijk verder gescrolld. :+

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:16

Inderdaad. Hier ben je appels en peren aan het vergelijken. In de "gewone" B heb je 10 winstpunten nodig, binnen het sgmw 5.

xJess

Re: 5 of 10 winstpunten in de B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 17:18

Ja sorry, niet goed gelezen. :o

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:40

Vroegâh en dan spreek ik over vele jaren terug, was het ook genoeg als je 5 WP had in de B en ook L1 en L2 hoefde je er maar 5 :D

wat word ik oud! hihihi

xJess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 17:44

Zo dan ga je er wel lekker snel doorheen! Ik dacht al toen ik dat zag van ooh dat is een meevaller haha. :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:45

Romana01 schreef:

Niet correct. Dit betreft mennen dressuur en niet SGMW.

SGMW is samengestelde menwedstrijd en daar is geen klasse B, maar klasse 1 t/m 4 en geldt een andere winstpuntenregeling.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:46

xJess schreef:
Zo dan ga je er wel lekker snel doorheen! Ik dacht al toen ik dat zag van ooh dat is een meevaller haha. :+

Nee vroeger was de jurering vind ik veel strenger en zo gauw had je die vijf punten niet. Ook waren de proeven moeilijker dan tegenwoordig. In de B moest je al precies op de plek je oefeningen doen, nu krijg je daar veel meer tijd voor. :j
dus je moet 10 punten doen, maar valt wel mee hoor.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 22:26

janouk schreef:
Romana01 schreef:

Niet correct. Dit betreft mennen dressuur en niet SGMW.

SGMW is samengestelde menwedstrijd en daar is geen klasse B, maar klasse 1 t/m 4 en geldt een andere winstpuntenregeling.

ooh, nam dat uit dit uit
Citaat:
Bij de 2 onderdelenwedstrijd worden twee van de drie onderdelen uit de sgmw gereden in wedstrijdverband
ging in ieder geval om mennen

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:21

pien_2010 schreef:
xJess schreef:

Nee vroeger was de jurering vind ik veel strenger en zo gauw had je die vijf punten niet. Ook waren de proeven moeilijker dan tegenwoordig. In de B moest je al precies op de plek je oefeningen doen, nu krijg je daar veel meer tijd voor. :j

hier ben ik het niet mee eens :=
ik heb pas geleden videobeelden gezien van mijn zus op concours van vroeger, zowel in haar ponytijd als haar paardentijd.
beide zat ze nog in de 5-punten-mag-je-promoveren periode.

nou.. ik kan je verzekeren dat de kwaliteit van het rijden niet bepaald bewonderingswaardig was, maar weet wel dat ze bijna standaard 1e was op elk concours waar ze kwam en werkelijke elke selectie standaard een afgevaardigde was om naar de nederlandse kampioenschappen te gaan.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 11:24

pien_2010 schreef:
xJess schreef:

Vind je? ik heb vroerger ook wel eens een wedstrijdje gereden, dan spreek ik over zo'n 20 jaar geleden hoor! daarna gestopt en een paar jaar terug weer begonnen, maar vind juist nu het niveau veel hoger, veel strengere jurering. Als je vroeger netjes op de letter reed in de B en je figuurtje deed, was het prima. Volgens mij was het vroeger ook maar 1 proef starten ipv 2, maar dat weet ik niet meer zeker.

Ook omdat je veel meer de tijd krijgt voor een oefening, wordt er juist meer gekeken of die correct wordt uitgevoerd inclusief voorbereiding en niet simpel of het op de letter is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:37

Tja ik heb vroeger en nu proefjes gereden en ik vind het gewoon veel gemakkelijker geworden, maar dat is voor iedereen verschillend. Als je vroeger met een merens kwam dan had je een stevige dobber om winst te halen (behalve als je jury kreeg die t/m z mochten jureren, dan lukte het wel) tegenwoordig is de jury gewend aan afwijkende rassen en krijg je wel de punten. Dus dat verschil ervaar ik wel als groot. Maar ja, is misschien ook wel afhankelijk in welke provincie je start.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:42

Bij de B SGW mag je met 4 WP's al over naar de volgende klasse :-)

Maar goed, over het algemeen is het 10 WP's