reactie op advertentie van buitenlander

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chris_Fire

reactie op advertentie van buitenlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 16:14

Hallo,

Ik kreeg net een e-mail van iemand die heeft gereageerd via sporthorses.nl op mijn merrie. Deze mail was helemaal in het engels en ik neem dus ook aan dat het van iemand af komt die in het buitenland woont.

Kan ik dit gewoon vertrouwen en moet ik gewoon overal maar antwoord op geven.
Ik ben heel slecht in engels dus dat wordt ook nog wat als ik de mail moet beantwoorden. Ja ik kan het allemaal best lezen en begrijpen, maar om nou een logische engelse mail terug te sturen :(:)

Dit is de mail:

Hello I'm ******by name, I am interested in your advert and i would like to ask some details concerning this horse before proceeding with the payment. 1. Why are you selling it? 2. In your opinion, what sort of condition is it? 3. Where it is located 4. Last asking Price? So, your response to these required information would be highly entertained before proceeding to the next stage. Kindly email back, if it's still for sale. Regards. ******

Heb de naam even veranderd in sterretjes..

Waarom zou iemand uit het buitenland mijn papierloze merrie willen kopen? Of komt dit wel vaker voor?

Caira

Re: reactie op advertentie van buitenlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:15

NIET DOEN! Dit is een nigeriaanse fraude, zoek daar maar eens op. Geld kwijt en paard kwijt uiteindelijk, niet aan beginnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:16

Nope .. Ik ben bang dat er oplichting achter zit !!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:16

Ik ruik ook een zwendel, juist omdat het vaak voorkomt :=

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 16:17

Zoiets had ik al verwacht! Bedankt :)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:17

Niet doen. Alleen bij erg goede sportpaarden kan het zo zijn dat er interesse komt uit het buitenland. Bij simpele paarden is er bijna altijd sprake van fraude (google maar eens). Gewoon delete en niet op reageren.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:20

Als je bang bent dat ze een oplichter is vraag je haar te bellen. Heb 2 jaar geleden ook een paard via Sporthorses verkocht naar Frankrijk. Loopt nu grand prix en ga er van het zomer twee weken heen om hun paarden te trainen en vakantie te vieren dus je hoeft niet gelijk bij een Engelse mail te denken dat het een oplichter is. O.a. Fransen spreken/typen erg gebrekkig Engels. En anders evt. praten via webcam/skype.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:22

Oh ik zie net dat het dus om een "gewoon" paard gaat? In welke prijsklasse valt je merrie of heb je een linkje? * is niet nieuwschierig hoor *. Nee dan is het idd wel een beetje verdacht!

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:23

Ik weet het niet de mail is netjes getypt in het engels dus niet franse slag engels zoals je meestal bij deze mensen ziet.
Je zou antwoord kunnen geven op hun vragen maar wel met het antwoord er bij eerst geld zien op mijn rekening voor ik het paard overscheep naar jullie.
En als je het geld eventueel wel krijgt over laten zetten naar bijv je spaarrekening zodat ze er niet bij kunnen (terug laten storten dus)
En vraag aan hun ook gegevens op, waar komen jullie vandaan waarom de intresse in dit paard, hoe doen jullie het met betalen dat soort dingen.

En als ze beginnen over dat ji de transportkosten kan vergoeden of iets in die trend afkappen want dan klopt het niet.
Niets betalen en je paard niet eerder weg doen dan als jij het geld binnen hebt enveilig gesteld hebt.

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 16:24

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:25

marianbv, doe niet zo naief.

TS, niet op ingaan, anders ben je straks geld en paard kwijt ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:27

Voorlopig is er nog niks aan de hand/
Die nigeriaanse mailtjes gaan over het algemeen direct over dat ze met een sjeque willen betalen, en dat is hier nog helemaal niet aan de orde.

Ik zou deze vragen gewoon beantwoorden en dan zien wat er gebeurt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:28

GamblersCup schreef:
marianbv, doe niet zo naief.

TS, niet op ingaan, anders ben je straks geld en paard kwijt ;)

zolang TS geen cheque accepteerd en het paard niet verkoopt is er niks aan de hand.

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:29

gamblerscup hoezo naief niet elke engelse mail is fraude hoor.
Wat ik al zei deze mail is in mijn ogen netjes getypt en niet met de franse slag zoals de meeste buitenlandse oplichters het doen.
En ze kan toch ook aanhun info vragen, anworden ze niet of anders dan verwacht dan weet je gelijk dat het oplichters zijn.
Maar ja ik koop of verkoop ook nooit paarden dus weet er ook iets van af.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:30

Ehm, dit is geen goed Engels...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:31

Ik zit ook te twijfelen... Normaal reageren kan op zich nooit kwaad, zolang je maar allert blijft!
Waar ik wel over viel is dat ze begonnen met 'before proceeding with the payment.'?!

marianbv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:34

antwoord geven kan geen kwijt lijkt mij en ze kan hun ook vragen stellen dus als zij dit wil doen waarom niet.
Ik zie het probleem niet ze heeft hetpaard niet verkocht nog en zolang er geen geld overgmaakt is en zij hetpaard niet verkocht heeft is er in mijn ogenniets aan de hand toch

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:37

Nee, maar die moeite kan ze zich ook sparen. Mailtje uit het buitenland, slecht Engels, zijn niet van plan om te komen kijken (een paar onnozele vragen voordat ze willen gaan betalen) en dat voor een paard die "niet bijzonder" is en waar de prijs dus naar zal zijn. (no offence TS, ik doel meer op "geen 100.000 euro paard")

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:40

Ik zelf zou wel willen weten waar mijn paard terecht zou komen.
Dus ik zou sowieso vragen gaan stellen, je kunt altijd nog beslissen om het paard niet aan deze mensen te verkopen.

Wel leuk paard dat je hebt trouwens!

Chris_Fire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 17:06

Ik denk niet dat ik er op ga reageren. Net gezien dat nog iemand van bokt precies dezelfde mail heeft gekregen via sporthorses.nl.

@Myrthee_ het is inderdaad een leuk paard, maar o zo moeilijk te verkopen door haar pittige karakter (maar absoluut niet gemeen)

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:08

Nou als ik 't geld had gehad, was ik zeker komen kijken hoor!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:09

Ook daar zijn liefhebbers voor... paarden verkopen is alleen wat moeilijk nu denk ik.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:12

Angela schreef:
Niet doen. Alleen bij erg goede sportpaarden kan het zo zijn dat er interesse komt uit het buitenland. Bij simpele paarden is er bijna altijd sprake van fraude (google maar eens). Gewoon delete en niet op reageren.

Wat zijn goede paarden dan? Voor die van mij is er ook interesse geweest vanuit het buitenland (hij staat niet eens te koop). Maar om dan te zeggen dat alles meteen fraude is. Kennis van mij heeft er laatst nog 1 verkocht naar Schotland (3 jarige, onbeleerd), paard is opgehaald (ongezien) en netjes betaald hoor ;)

Maar als je het niet vertrouwd dan gewoon deleten en negeren!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:13

Kreeg eens een mailtje uit Zweden, ook slecht Engels, maar harstikke serieus

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 17:20

Als het een geinteresseerde is, stelt-ie de vraag: kan ik 'm komen bekijken/proefrijden en als-ie bevalt meteen meenemen, want ik kom uit .... en dat is ver weg.
Zolang dat niet gevraagd wordt lijkt het mij oplichting. Dit zijn geen serieuze vragen als je een paard wilt kopen/ importeren.