Barefoot boomloos zadel welke maat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

plovesb

Barefoot boomloos zadel welke maat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 12:13

Hallo,

Zelf heb ik een Welsh pony sectie B van +/- 1.30m hij is nu 3 jaar dus hij kan nog wel wat groeien. Nu hij 3 jaar is geworden en hij het al goed doet aan de longe met zadel wil ik toch een nieuw zadel gaan kopen voor het echte werk. Nu heb ik van meerdere mensen begrepen dat een barefoot boomlooszadel toch wel het beste zou zijn. Nu vroeg ik me af welke maat ik dan het beste zou kunnen nemen 0 of 1? Hij heeft een niet zo'n lange rug vandaar.

MVG,

Patricia

Britt

Re: Barefoot boomloos zadel welke maat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:15

Waarom zou een barefoot het beste zijn voor jou pony?
Wat het makkelijkste is, is dat je even het draagvlak van de rug van je pony opmeet. Dan weet je hoe lang het zadel mag zijn. Dat kijkt een stuk makkelijker!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 12:17

Ik heb welsh Btjes gereden met een maat 1. Maar het hangt ook wel een beetje van je eigen zitvlak af. Pas je zelf netjes in een maat 0 dan zou ik die nemen. Maar ben je niet super slank dan doe je je pony geen plezier met een maat 0, omdat je dan op de cantle gaat zitten en dit weer drukbelasting geeft. Heb je voor je eigen kont een maat 1 echt nodig dan geen kleinere nemen!

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 12:24

omdat een barefoot zadel enorm ligt gewicht heeft en bij het inrijden is dat natuurlijk wel enorm fijn ;)
Britt schreef:
Waarom zou een barefoot het beste zijn voor jou pony?
Wat het makkelijkste is, is dat je even het draagvlak van de rug van je pony opmeet. Dan weet je hoe lang het zadel mag zijn. Dat kijkt een stuk makkelijker!

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 12:26

Ik denk zelf ook dat maat 1 het beste is, dik ben ik niet maar wel vrij lang. In ieder geval bedankt! Ik ga alles even opmeten en toch even goed informatie opdoen etc.

Juliette86 schreef:
Ik heb welsh Btjes gereden met een maat 1. Maar het hangt ook wel een beetje van je eigen zitvlak af. Pas je zelf netjes in een maat 0 dan zou ik die nemen. Maar ben je niet super slank dan doe je je pony geen plezier met een maat 0, omdat je dan op de cantle gaat zitten en dit weer drukbelasting geeft. Heb je voor je eigen kont een maat 1 echt nodig dan geen kleinere nemen!

Mowgli23

Re: Barefoot boomloos zadel welke maat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:12

Ik heb een barefoot boomloos zadel, maat 2 voor een pony met stokmaat 1.40 hoog en past goed, rij er alleen niet veel mee. Ik heb een smalle fjord.